اینستاگرام هسته اصلی تجارت متا است. اکنون مشخص شده است که در سال 2021، این اپلیکیشن 32.4 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد خواهد کرد که 27 درصد از کل درآمد متا است.

بر اساس گزارش Business Insider، یوتیوب در سال 2021 حدود 28.8 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی خواهد داشت. تحلیلگران کل درآمد یوتیوب را در آن سال، از جمله خدمات اشتراک موسیقی و تلویزیون، 35.4 میلیارد دلار تخمین زدند.

یوتیوب 55 درصد از هر دلار تبلیغاتی را که تولید می کند به صاحبان محتوایی که ویدیوها را در وب سایت آپلود می کنند، پرداخت می کند. برخلاف یوتیوب، اینستاگرام و اکثر شبکه های اجتماعی دیگر هزینه کمتری به ازای هر کاربر دارند.

ارقام درآمد اینستاگرام از اسناد آرشیو شده متا بدست می آید که این هفته در دادگاه فاش شد. اسناد نشان می دهد که اینستاگرام تحت متا خیلی سریع رشد کرده است. در سال 2012 متا یک میلیارد دلار برای خرید اینستاگرام پرداخت کرد. اکنون، آدام ماسرییکی از مدیران سابق محصولات فیس بوک، اینستاگرام را اداره می کند.

در بخشی از این فایل‌ها می‌خوانیم: «درآمد تبلیغات اینستاگرام 11.3 میلیارد دلار در سال 2018، 17.9 میلیارد دلار در سال 2019، 22 میلیارد دلار در سال 2020، 32.4 میلیارد دلار در سال 2021 و 16.5 میلیارد دلار در سال 2022 است.

تحلیلگران می گویند یوتیوب 400 میلیارد دلار ارزش دارد و اینستاگرام نیز احتمالاً ارزشی مشابه دارد. جهش رشد اینستاگرام همچنان ادامه دارد و اکنون تقریبا یک سوم کل درآمد متا را تشکیل می دهد. اگر این نسبت را به ارزش فعلی متا 1.34 تریلیون دلاری اعمال کنیم، به 440 میلیارد دلار می رسیم که اعداد محاسبه شده را تایید می کند.