برای افزودن ویجت‌ها به صفحه‌ی قفل گلکسی S24 به مسیر Settings > Wallpaper and Style بروید و سپس روی تصویر صفحه‌ی قفل ضربه بزنید. اکنون ویرایشگر لاک‌اسکرین نمایش داده می‌شود و می‌توان ازطریق این بخش دو ویجت اضافه کرد. انتخاب‌های این بخش محدود هستند و درحال‌حاضر امکان استفاده از ویجت‌های متفرقه وجود ندارد اما می‌توانید ابزارهای مفید دیگری مثل باتری و آب‌وهوا را اضافه کنید.

نمایش تصویر زمینه در حالت نمایشگر همیشه‌روشن شبیه آیفون

سامسونگ با انتشار One UI 6.1، قابلیت صفحه‌ نمایش همیشه‌‌روشن (AOD) را به‌روز کرد و اکنون تصویر پس‌زمینه‌ را به‌طور پیش‌فرض در این بخش نشان می‌دهد.

اگرچه این ویژگی در نگاه اول جذاب به‌نظر می‌رسد، درصورتی‌که ترجیح می‌دهید AOD تیره باشد باید به مسیر Settings > Lock Screen and AOD > Always On Display بروید و سپس Show Lock Screen Wallpaper را غیرفعال کنید.

درواقع می‌توان گفت نمایشگر همیشه‌روشن در سری گلکسی S24 اکنون از سبکی مشابه مدل‌های جدید گوشی آیفون بهره می‌برد.

مشاهده‌ی اثر وضعیت آب‌وهوا روی تصویر پس‌زمینه

One UI 6.1 ویژگی پنهانی به‌نام Photo Ambient Wallpaper دارد که جلوه‌های آب‌وهوا را روی تصویر زمینه‌ی قفل گوشی نشان می‌دهند. این اثرات بر اساس نوع آب‌وهوای کنونی محل زندگی شما تغییر می‌کنند. به‌عنوان مثال در صورت بارش برف در شهر، One UI ذرات برف را روی صفحه‌ی قفل اضافه خواهد کرد.

برای استفاده از ویژگی تغییر هوشمند پس‌زمینه‌ی صفحه‌ی قفل گلکسی S24 با جلوه‌های آب‌وهوا به مسیر Settings > Advanced Features > Labs و سپس Settings > Wallpaper and Style > Change Wallpapers بروید و در بخش Creative، گزینه‌ی Photo Ambient را انتخاب کنید.

تغییر عکس یا ویدیو پس‌زمینه با تغییر زنگ هشدار

اگر قصد دارید از برنامه‌ی ساعت سامسونگ در گلکسی S24 به‌عنوان ساعت زنگ‌دار استفاده کنید، امکان سفارشی‌سازی تصویر پس‌زمینه براساس نوع صدای هشدار زنگ وجود دارد.

بدین منظور باید با ضربه زدن روی هر صدای زنگ ازطریق Alarm Background، تصویر زمینه‌ی اختصاصی برای آن انتخاب کرد.

در برنامه‌ی گالری سوژه را بین تصاویر جابه‌جا کنید

هنگام استفاده از برنامه‌ی گالری سامسونگ با لمس طولانی روی هر سوژه‌ای در عکس‌ها، می‌توان آن را به‌عنوان برچسب یا عکسی جدید ذخیره و درصورت تمایل ویرایش و کپی کرد. علاوه‌براین می‌توان سوژه‌ی انتخابی را به عکس دیگری درگ‌ اند دراپ کرد و حتی ابعادش را روی تصویر جدید تغییر داد.

استفاده از دوربین گلکسی S24 به‌عنوان وبکم تبلت

گلکسی S24 اولترا در فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین قرار می‌گیرد و دوربینش کیفیت بسیار بیشتر از تبلت دارد. ازطرفی نمایشگر تبلت ابعاد بسیار بزرگ‌تر از موبایل دارد. One UI 6.1 به شما اجازه می‌دهد با قابلیت Camera Sharing از دوربین گلکسی S24 به‌عنوان وبکم تبلت سامسونگ استفاده کنید. البته برای این کار هر دو دستگاه باید به شبکه‌ی وای‌فای یکسان متصل شوند و بلوتوث و Camera Sharing را هم روی آن‌ها روشن کرد.

افزایش عمر باتری گلکسی S24 با قابلیت محافظت از باتری