آلمان در حال بررسی یک تغییر سیاست مهم است که می تواند منجر به ممنوعیت غول های مخابراتی چینی Huawei و ZTE از شبکه های 5G شود. وزارت کشور این منطقه اقدامات سختگیرانه ای را پیشنهاد کرده که اپراتورهای مخابراتی محلی را ملزم می کند تا اجزای حیاتی عرضه شده توسط سازندگان چینی، از جمله Huawei و ZTE Corporation را تا سال 2026 حذف کنند.

این اقدام به دنبال تصمیمات مشابه توسط چندین کشور اروپایی از جمله بریتانیا، دانمارک، سوئد، استونی، لتونی و لیتوانی به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی، هواوی را از زیرساخت‌های 5G خود حذف کنند. این پیشنهاد یک حرکت قابل توجه برای آلمان است که چهار سال پیش در برابر فشار ایالات متحده برای ممنوعیت هواوی مقاومت کرد. پیشنهاد وزارت کشور پاسخی به اجماع فزاینده بین‌المللی در مورد محدود کردن مشارکت چین در زیرساخت‌های مهم مخابراتی است.

بازنگری آلمان ناشی از نگرانی در مورد خطرات امنیتی احتمالی ناشی از این شرکت های فناوری چینی است. این تصمیم در پی گرایش گسترده‌تر اروپا به بررسی دقیق و محدود کردن استفاده از تجهیزات چینی در شبکه‌های مخابراتی است. فرانسه پیشتر در سال 2020 اقداماتی را انجام داده بود و به اپراتورهای مخابراتی اطلاع داده بود که مجوزهای تجهیزات 5G هواوی پس از انقضا تمدید نخواهد شد و در نتیجه عملاً هواوی را از شبکه های تلفن همراه حذف می کند.

در سال 2021، دانمارک قانونی را اجرا کرد که اجازه غربالگری سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با هدف حفاظت از امنیت ملی، به ویژه در پاسخ به تلاش هواوی برای ساخت شبکه 5G این کشور، اجرا کرد. علاوه بر این، کشورهایی مانند استونی و لیتوانی فروشندگان چینی را برای تجهیزات مخابراتی کاملاً ممنوع کرده اند. در رومانی، لایحه ای با حمایت ایالات متحده در سال 2021 تصویب شد که چین و هواوی را از مشارکت در توسعه شبکه 5G این کشور منع می کرد.

ناظر مخابرات پرتغال همچنین اخیراً تصمیم گرفته است که تجهیزات هواوی را از شبکه های تلفن همراه 5G این کشور منع کند، که نشان دهنده موضع متحد اروپا در مورد امنیت 5G است. هواوی مخالفت خود را با سیاسی کردن کامل ارزیابی‌های امنیت سایبری اعلام کرد. این شرکت هشدار داد که اجرای یک ممنوعیت منجر به افزایش هزینه‌های اپراتورهای مخابراتی در آلمان می‌شود و در نهایت هزینه‌های بالاتری را بر مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند.

کارستن سنز، معاون ارتباطات شرکتی در هواوی آلمان، در مصاحبه اخیر رادیویی از فناوری این شرکت دفاع کرد. او استفاده طولانی مدت از فناوری هوآوی توسط مصرف کنندگان آلمانی بدون مواجهه با مسائل امنیتی را برجسته کرد. با این حال، با در نظر گرفتن اقدامات سختگیرانه آلمان، وضعیت هواوی و ZTE در بزرگترین اقتصاد اروپا به طور فزاینده ای متزلزل به نظر می‌رسد.

هواوی و ZTE در لیست تحریم های آلمان

همانطور که آلمان تصمیم خود را می سنجید، گفتگوی جهانی پیرامون نقش شرکت های فناوری چینی در زیرساخت های حیاتی ادامه دارد و چشم انداز آینده فناوری 5G در اروپا را شکل می‌دهد.

در دیگر خبرها اوایل این ماه، هوآوی MatePad 11.5 PaperMatte edition اولین بار در اروپا عرضه شد. این برند قصد دارد تبلت را در مناطق آسیایی نیز عرضه کند و از مالزی شروع خواهد شد. طبق اعلام رسمی، این تبلت همراه با ساعت Watch GT 4 در تاریخ 5 اکتبر راهی بازار مالزی می شود. این تبلت با شماره مدل DBR-W19 در پایگاه داده گواهی TDRA امارات مشاهده شده است. اگرچه هیچ مشخصاتی تایید نشده وجود ندارد، اما این فهرست اساساً عرضه آینده در امارات را فاش کرده است.

هوآوی MatePad 11.5 PaperMatte edition مجهز به صفحه نمایش 11 اینچی با وضوح 2560 × 1600 پیکسل است. این نمایشگر که به عنوان نمایشگر کاغذ مات HUAWEI شناخته می‌شود، دارای یک پوشش صفحه‌نمایش با حکاکی نانو است که حسی شبیه کاغذ، تابش خیره‌کننده کمتر و فشار کمتری به چشم ارائه می‌دهد. با پنل TFT LCD (IPS) تجربه ای روان را ارائه می دهد و از نرخ نوسازی تا 120 هرتز برای تصاویر روان پشتیبانی می کند.

در بخش سخت افزاری، یک پردازنده کوالکام Snapdragon 870، همراه با سیستم عامل HarmonyOS 3.1 برای تجربه کاربری یکپارچه قرار دارد. این تبلت 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت رام برای نیازهای ذخیره سازی ارائه می دهد.

سیستم دوربین شامل یک دوربین عقب 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار می شود، در حالی که در جلو یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ثابت وجود دارد. انرژی دستگاه توسط باتری 7250 میلی آمپر ساعتی تامین شده که از شارژ استاندارد و سریع برای راحتی پشتیبانی می کند. از نظر اتصال، از Wi-Fi با MIMO 2 × 2 و بلوتوث 5.1 برای اتصالات بی سیم پشتیبانی می کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید