آلمان چند سالی است که به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت کاری تبدیل شده و جزو آینده‌دارترین کشورها برای طیف وسیعی از شغل‌ها، به‌خصوص افرادی که بعنوان متخصص IT فعالیت میکنند محسوب می‌شود. اما سال 2024 قطعا یکی از بهترین سال‌ها برای مهاجرت کاری به آلمان خواهد بود، چرا که دولت آلمان در پی کمبود نیروی کار در این کشور، قوانین جدیدی را برای متقاضیان کاریابی در آلمان وضع کرده که مهاجرت کاری به این کشور را بسیار ساده می‌کند. در این مقاله که توسط مجموعه راه آلمان تدوین شده، چندین راه دریافت ویزای کاری یا تحصیلی آلمان را با هم مرور می‌کنیم.

آیا شرایط مهاجرت کاری به آلمان را دارم؟

شرایط مهاجرت به آلمان برای کار با توجه به شرایط هر شخص متفاوت است. برای هر شخص بسته به سن، تخصص، توانایی زبانی انگلیسی یا آلمانی، سابقه کاری، مدرک تحصیلی و حتی تمکن مالی شرایط متفاوتی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد، که به دلیل کمبود شدید نیروی کار متخصص در این کشور، سال 2024 را می‌توان بهترین فرصت برای نیروهای فنی جهت شروع پروسه مهاجرت به آلمان دانست، چراکه دولت آلمان شرایط ویژه‌ای را برای تسریع ورود نیروی کار به این کشور فراهم کرده که از ابتدای سال 2024 اجرایی خواهند شد.

حال که شرایط مهاجرت کاری به آلمان بیش از هر زمان دیگری فراهم است، وقت مشاوره خود را با یکی از مشاورین راه‌آلمان رزرو کنید تا بعد از سنجش همه شرایط شما به شما اعلام کنیم که کدام مسیر برای شما قابل دستیابی است و در صورت تمایل شما، پرونده مسیر مهاجرت شما را آغاز کنیم.

چه مشاغلی شانس بیشتری برای دریافت ویزای کاری آلمان دارند؟

بدلیل میانگین سنی نسبتا بالای جمعیت شاغل آلمان، این کشور در نظر دارد امکان تزریق حدود 400 هزار نیروی متخصص را طی سال‌های آینده از خارج از آلمان فراهم کند، که پیش‌بینی می‌شود بیش از 60 هزار فرصت شغلی کشور آلمان در سال 2024 توسط متخصصین خارجی اشغال شوند.

طبق اعلام اداره کار آلمان، متخصصین حوزه فناوری اطلاعات مانند برنامه‌نویسان، کارشناسان امنیت سایبری و تحلیلگران داده، متخصین حوزه بهداشت و سلامت مانند پزشکان، پرستاران، رادیولوژیست‌ها و دندان‌پزشکان، مشاغل مهندسی مانند مهندسین مکانیک، برق و عمران، فعالین حوزه آموزش مانند معلمان، اساتید و محققان دانشگاهی، مهارت‌هایی مانند لوله‌کشی، نجاری، ساخت و ساز و متخصصین حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مانند تکنسین‌های انرژی خورشیدی و بادی، مهندسان و مدیران پروژه شانس بالایی برای دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای آلمان دارند.

اگر شغل شما در مشاغلی که نام بردیم قرار ندارد به این معنی نیست که شانسی برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری ندارید، بلکه برای هر شغل، تخصص یا مهارتی امکان دریافت پیشنهاد کاری و ویزای آلمان وجود دارد. ما با در نظر گرفتن شرایط کاری، سنی و تحصیلی شما می‌توانیم در پایان جلسه مشاوره، شانس موفقیت شما در مسیر مهاجرت کاری به آلمان را تخمین زده به شما اعلام کنیم.

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

یکی از دلایلی که آلمان را برای مهاجرت کاری به مقصد ایده‌آلی تبدیل کرده، امکان دریافت اقامت دائم این کشور پس از 21 ماه کار مداوم است که با داشتن چند پیش‌شرط، پس از گذشت زمانی بین سه تا پنج سال می‌تواند به دریافت پاسپورت آلمانی برای شما منجر بشود. امکان پیوست خانواده شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر و پدر و مادر همسر هم تسهیلات دیگریست که آلمان برای مهاجرین کاری فراهم آورده است.

برای مهاجرت کاری به کشور آلمان، راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. ویزای کار، ویزای جستجوی کار (کارت شانس)، ویزای خوداشتغالی ، ویزای آوسبیلدونگ و بلوکارت آلمان تعدادی از راه‌های مهاجرت کاری به این کشور هستند که بطور مختصر هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

برای کار در کشور آلمان، به ویزا و مجوز کار این کشور احتیاج دارید، که برای دریافت آن‌ها لازم است از یک کارفرما در کشور آلمان یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. نیروهای فنی و متخصص با دریافت پیشنهاد کار، می‌توانند به سفارت آلمان درخواست ویزای کار دهند و پس از اخذ ویزا به این کشور مهاجرت کنند و در آن شرکت مشغول به کار شوند. وقت مشاوره خود را جهت امکان‌سنجی دریافت ویزای کار آلمان، رزرو کنید.

ویزای جستجوی کار (کارت شانس)

بسیاری از شرکت‌های آلمانی و غیرآلمانی در این کشور، توانایی صبر کردن برای طی شدن پروسه ویزای متقاضیان خارج از آلمان را ندارند و ترجیح می‌دهند شخصی که استخدام می‌شود در اسرع وقت آماده شروع کار باشد. مسلما حضور فیزیکی شما در کشور آلمان تاثیر بسیار مثبتی در روند کاریابی شما در این کشور خواهد داشت. ویزای جستجوی کار به شما امکان سفر به آلمان برای مدت شش ماه تا یک سال جهت مذاکره با شرکت‌ها و تلاش برای کاریابی خواهد داد.

البته متقاعد کردن سفارت آلمان در تهران برای دریافت این ویزا کار ساده‌ای نیست و شرایطی مانند مدرک زبان آلمانی، مدرک تحصیلی معتبر، تمکن مالی برای هزینه شش ماه زندگی در آلمان و سابقه کار مفید از جمله مواردیست که برای دریافت این ویزا به آن‌ها نیاز دارید. در این مدت شما اجاره کار پاره وقت به میزان 20 ساعت در هفته جهت تامین قسمتی از مخارجتان را خواهید داشت.

ویزای آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ، دوره‌های کارآموزی‌ای هستند که در آن‌ها مهارت‌های مختلف به شکل عملی به کارآموز آموزش داده می‌شود تا با اتمام دوره، شخص آماده ورود به بازار کار بعنوان نیروی آموزش‌دیده باشد.

در مدت گذراندن دوره آوسبیلدونگ، به شما حقوق داده می‌شود و پس از پایان دوره به‌راحتی می‌توانید در حوزه‌ای که آموزش دیده‌اید کار پیدا کنید. طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان بین دو تا سه سال است و مدرکی که در پایان این دوره دریافت می‌کنید نه تنها در آلمان، که در تمام جهان مدرک معتبریست. از محبوب‌ترین دوره‌های آوسبیلدونگ در چند سال اخیر می‌توان به دوره‌های برنامه‌نویسی و پرستاری اشاره کرد که جوانان را از تحصیلات دانشگاهی بی‌نیاز کرده و بعنوان یک راه جایگزین برای ورود به بازار کار به‌شمار می‌رود. برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ هم شرایطی مد نظر آلمان است که از جمله آن‌ها می‌توان به حداقل مدرک دیپلم، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی اشاره کرد.

ویزای خوداشتغالی

دریافت ویزای خوداشتغالی به این معناست که شما با داشتن سابقه کار مفید و مرتبط و یک بیزنس‌پلن متقاعدکننده، قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید بر پایه مهارت و تجربه خود را دارید. برای دریافت این ویزا باید مهارتی داشته باشید که در آلمان بازار کار به آن نیاز دارد، ثابت کنید که می‌توانید در این حوزه خدمات خوبی ارائه دهید و آمادگی راه‌اندازی یک کسب و کار شخصی را دارید.

بلوکارت آلمان

بلوکارت یا کارت آبی آلمان، یک مجوز اقامت در این کشور است که با داشتن آن می‌توانید در آلمان به کار و زندگی مشغول شوید. برای دریافت بلوکارت به مدرک تحصیلی دانشگاهی و یک پیشنهاد کاری در آلمان نیاز دارید، و کشور آلمان برای متقاضیان این اقامت شرایط حداقل حقوق سالانه‌ای را در نظر گرفته که برای مشاغل مختلف متفاوت است.

مجموعه راه‌آلمان بصورت تخصصی در زمینه اعزام نیروی متخصص به آلمان فعالیت می‌کند، اما افرادی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند هم می‌توانند از خدمات اعزام دانشجوی راه‌آلمان بهره‌مند شوند. پس اگر بدنبال دریافت ویزای دانشجویی یا کاری آلمان هستید، همین الان وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

تضمین بازگشت وجه

موسسین مجموعه راه‌آلمان، از طریق ویزای دانشجویی و ویزای کاری بلوکارت به آلمان مهاجرت کرده‌اند. حال پس از سال‌ها زندگی در شهر هامبورگ، با تجارب موفقی که برای مجموعه راه‌آلمان در دریافت ویزای کاری و تحصیلی حاصل شده، می‌توانیم ادعا کنیم که مسیری که برای خودمان طی شد را برای شما طی خواهیم کرد، و در این راه حتی بعد از ورود شما به کشور آلمان هم مجموعه راه آلمان قادر به یاری رساندن به شما خواهد بود.

در پایان جلسه مشاوره در صورتی وکالت شما را به عهده می‌گیریم که شانس موفقیت پرونده شما از نظر مجموعه بالا تلقی شود. چنانچه در هر مرحله‌ای از کار (بجز دریافت ویزا) موفقیتی حاصی نشود، نود درصد وجه پرداختی شما عودت داده خواهد شد.

وقت مشاوره خود با مجموعه راه آلمان را با کلیک روی این لینک رزرو کنید.

راه‌های ارتباط با مجموعه راه‌آلمان:

وب‌سایت:

www.rahealman.com

شماره تماس در واتس‌اپ:

0049-17643836228

ایمیل:

Info@rahealman.com