اکنون که بازار هوش مصنوعی در زمینه های مختلف داغ است، هر شرکت و استارتاپی در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی کارایی خود را در بخش مربوطه افزایش دهد. از هوش مصنوعی ChatGPT OpenAI گرفته تا هوش مصنوعی بهبود یافته بینگ، همه در تلاش هستند تا زندگی پیچیده مردم را ساده کنند.

در بازار پر جنب و جوش هوش مصنوعی، گوگل هوش مصنوعی قدرتمندی را معرفی کرده است که قابلیت های زیادی در ایجاد تصاویر، مکالمه با کاربران و انجام جستجوهای دقیق دارد. گوگل مدتی پیش از تغییر نام برد به جمنای خبر داد و حالا شما را با تمامی ویژگی های آن در زومیت آشنا می کنیم.

هوش مصنوعی گوگل چیست؟

Google Gemini، درست مانند GPT OpenAI، خانواده ای از مدل های هوش مصنوعی مولد است که در محصولات و خدمات جدید گوگل استفاده شده است. Jamnai از تکنیک های آموزشی AlphaGo مانند جستجوی درخت و یادگیری تقویتی استفاده می کند. بنابراین می تواند سوالات و متون ما را درک کند و در پاسخ متن های منحصر به فردی ایجاد کند.

هوش مصنوعی گوگل نوعی هوش مصنوعی چندوجهی است که توانایی درک بسیاری از اطلاعات از جمله تصاویر، صداها و کدها را دارد. به عنوان مثال، می توانید تصویری با متن “در این تصویر چیست؟” ارسال کنید. آن را به Jumnai بدهید و در پاسخ این هوش مصنوعی تصویر ارسالی را توصیف می کند و به درخواست های پیچیده تر شما برای اطلاعات پاسخ می دهد.

با این حال، مانند JPT، Google Jamna ممکن است همیشه وظایف خاصی را به طور قابل اعتماد یا دقیق انجام ندهد. جمنای می تواند پاسخ های خود را با توجه به نظرات کاربران تنظیم کند و در آینده اشتباهات مشابه را تکرار نکند. چنین ویژگی به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا علاوه بر منابع آموزشی بی شمار، اطلاعات زیادی را از کاربران واقعی دریافت کند.

گوگل از روش های آموزشی Jamnai بر روی تراشه های هوش مصنوعی و Tensor Processor خود استفاده می کند که یکی از انعطاف پذیرترین و کارآمدترین مدل های موجود در بازار است. در جایی که سایر فرآیندهای چندوجهی به مقدار زیادی نیرو نیاز دارند، Gemini می‌تواند روی همه چیز از مراکز داده گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه اجرا شود.

ورود گوگل با هوش مصنوعی

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل، تنها به یک حساب جیمیل نیاز دارید تا با Jamnai در هر دستگاه و سیستم عاملی چت کنید. آموزش دسترسی به Jamnai در زیر آمده است که فقط یک بار باید انجام دهید و سپس می توانید در هر دستگاهی به چت های خود دسترسی داشته باشید.

استفاده از هوش مصنوعی گوگل

اگر می خواهید برای اولین بار از Jumnai استفاده کنید، چند مرحله ساده را در مرورگر گوشی یا دسکتاپ خود دنبال کنید و سپس دسترسی به Jumnai دائمی خواهد بود.

به دلیل تحریم ها، برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل باید آدرس IP خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید.

استفاده از Gemina (Bard) در کامپیوتر

  • مرورگر خود را باز کنید (بهتر است از کروم استفاده کنید) و وارد سایت شوید gemini.google.com که باید انجام شود
  • اگر قبلاً با مرورگر مورد نظر وارد حساب Google خود نشده اید، روی گزینه کلیک کنید ثبت نام کلیک کنید و مراحل را برای ورود به حساب کاربری دنبال کنید.