گوگل در حال ایجاد تغییرات سازمانی برای ادغام بیشتر محصولات هوش مصنوعی خود است. ساندار پیچایمدیر عامل گوگل، از تغییرات داخلی قابل توجهی از جمله ایجاد یک تیم جدید به نام خبر داد «پلتفرم ها و دستگاه ها» که همه محصولات مانند تلفن پیکسل، سیستم عامل اندروید، کروم، کروم او اس، عکس‌ها و موارد دیگر را نظارت می‌کند.

به گزارش سایت Verge، تیم جدید از ریک استرلو این توسط معاون ارشد سابق دستگاه‌ها و سرویس‌های Google، که بر تمامی تلاش‌های سخت‌افزاری گوگل نظارت خواهد داشت، رهبری خواهد شد.

هیروشی لاکهایمررئیس سابق کروم، اندروید و کروم او اس به پروژه های دیگر گوگل و آلفابت خواهد پیوست.

ریک استرلو

گوگل

اوسترلو می گوید: «تنها یک دلیل برای همه این[تغییرات داخلی]وجود دارد: هوش مصنوعی. ترکیب تیم ها به ما کمک می کند تا نوآوری بیشتری داشته باشیم. برای مثال، فکر می‌کنم ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار با الگوریتم‌های هوش مصنوعی در دوربین Pixel 8 Pro نشان داد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کاربر را کاملاً تغییر دهد.»

همگرایی سخت افزار و نرم افزار امکان توسعه سریعتر را فراهم می کند

اوسترلو معتقد است که گوگل اکنون می تواند با ترکیب تیم ها، هوش مصنوعی را با سرعت بیشتری در تمام محصولات خود ادغام کند. او می‌گوید: «ما یک راه بسیار سریع برای دریافت آخرین تحقیقات و مدل‌ها از DeepMind داریم. اکنون یک تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی و یک تیم تولید کننده محصولات هوش مصنوعی دیگر وجود دارد. این به معنای یافتن راهی برای ایجاد یک برنامه جدید بر اساس نتایج آخرین مدل هوش مصنوعی است.”

کریستیانو آمونمدیر اجرایی کوالکام در واکنش به تغییرات جدید گوگل گفت: “من مشتاقانه منتظر همکاری با Rick برای ارائه بهترین تجربه های اندروید با پشتیبانی از اسنپدراگون، نه تنها در گوشی ها، بلکه در خودرو، واقعیت مجازی و سایر بخش ها هستم.”

واضح است که گوگل بیشتر بر روی سیستم عامل اندروید به عنوان یک نقطه محرک در اجرای توابع هوش مصنوعی تمرکز کرده است. این شرکت در حال اضافه کردن مدل هوش مصنوعی Jamnai در جایی است که فکرش را می‌کرد و ویژگی‌های هوش مصنوعی را به تلفن پیکسل و طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های دارای Android، WearOS، ChromeOS و غیره می‌آورد.