نرم افزار AnyDesk به دوست یا همکار شما اجازه می‌دهد تا از راه دور به لپ تاپ شما دسترسی داشته و مشکل آن را برطرف کند.

AnyDesk یک نرم افزار دسترسی از راه دور است؛ به این معنی که شما می‌توانید از راه دور به کامپیوتر شخص دیگری دسترسی پیدا کنید. اتصال از طریق این نرم افزار به کمک اینترنت انجام می‌شود. کاربرد این نرم افزار حل مشکل کامپیوتر از راه دور است. برای مثال ما در آی تی هوم از خریداران لپ تاپ می‌خواهیم که این نرم افزار را نصب کنند، حالا می‌توانیم مشکل کاربران را برطرف کنیم. شما می‌توانید نرم افزار AnyDesk را یکی از نرم افزارهای ضروری ویندوز بدانید.

دانلود نرم افزار AnyDesk

نرم افزار AnyDesk یک نرم افزار رایگان است که شما می‌توانید با جستجوی عبارت “دانلود نرم افزار AnyDesk” آن را از وب سایت‌های مختلف دانلود کنید. اما به راحتی می‌توانید از این لینک نرم افزار مربوط را دانلود کنید. با استفاده از این لینک حتی لازم نیست حساب کاربری ساخته یا در جایی عضو شوید.

انی دسک یک نرم افزار دسترسی از راه دور است

حجم فایل نصبی این نرم افزار در حدود ۳ مگابایت بوده و فضای بسیار کمی را از کامپیوتر شما اشغال می‌کند. روند نصب نرم افزار انی‌دسک کوتاه بوده و به سرعت انجام می‌شود. بعد از دانلود فایل، روی آن دوبار کلیک کرده تا اجرا شود. سپس درست مانند نصب هر نرم افزار دیگر، انی دسک را نصب کنید.

آموزش اتصال به نرم افزار AnyDesk

پس از نصب نرم افزار انی‌دسک، میانبر دسترسی یا Shortcut آن در صفحه دسکتاپ شما قرار می‌گیرد. با دو بار کلیک روی آن می‌توانید نرم افزار را اجرا کنید. پس از اجرای نرم افزار، یک عدد در بالای صفحه دیده می‌شود، این عدد کد اختصاصی شما در سیستم انی‌دسک است. برای اتصال آی تی هوم به لپ تاپ شما یا اشخاص دیگر، تنها کافی است تا این کد را ارسال کنید.

صفحه اصلی نرم افزار AnyDesk که در آن می‌توانید کد شناسه اختصاصی خود را مشاهده کنید

البته که بسیاری از کاربران از نرم افزار انی‌دسک برای اتصال به کامپیوتر دیگر خود استفاده می‌کنند. برای مثال شما در خانه‌ هستید و می‌خواهید به لپ تاپ خود در شرکت متصل شوید. زمانی که شما کد کامپیوتر مقابل را در نرم افزار AnyDesk در لپ تاپ خود وارد می‌کنید، شخص مقابل باید تایید کند. اما در خارج از ساعات اداری هیچ کس در شرکت نیست که آن کار را برای شما انجام دهد!

به همین دلیل شما می‌توانید از بخش تنظیمات انی‌دسک، یک رمز عبور قدرتمند را تعریف کنید تا زمانی که به کامپیوتر دسترسی ندارید، به طور ریموت اتصال انجام شود.

تعریف رمز عبور در نرم افزار AnyDesk که در دسترسی ساده‌تر به شما کمک می‌کند

نکته: فراموش نکنید که در صورت دسترسی یک شخص به لپ تاپ یا کامپیوتر شما، او می‌تواند به تمامی بخش‌های دستگاه دسترسی پیدا کند. در نتیجه کد انی‌دسک خود را تنها به افراد قابل اعتماد ارسال کنید.

پس از ارسال کد، دریافت کننده آن تلاش می‌کند تا به لپ تاپ شما متصل شود. در نتیجه تلاش او، یک صفحه در لپ تاپ یا کامپیوتر شما نمایش داده می‌شود. شما باید درخواست اتصال به کامپیوتر خود را قبول کنید. برای انجام این کار تنها کافی است تا روی گزینه سبز رنگ “Accept” کلیک کنید.

از شما خواسته می‌شود تا برای دسترسی به لپ تاپ خود اجازه دهید

انی‌دسک برای ارتباط سریع از طریق نرم افزار، یک بخش چت را اضافه کرده است که می‌توانید برای یکدیگر پیام ارسال کنید. پیام رسان نرم افزار انی‌دسک از محتوای متنی و ارسال فایل پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین امکان خط کشیدن دور یک بخش یا مورد مهم وجود دارد که در انی‌دسک دیده می‌شود.

اما در شرایطی ممکن است فردی که به کامپیوتر شما متصل می‌شود، به دسترسی بیش‌تری نیاز داشته باشد. زمانی که شما گزینه Accept را انتخاب می‌کنید، تنها دسترسی پایه به او داده خواهد شد. شما می‌توانید دسترسی فرد را به روش زیر افزایش دهید.

تعیین سطح دسترسی به لپ تاپ یا کامپیوتر

 نتیجه گیری

حالا می‌توانید از راه دور به لپ تاپ یا کامپیوتر عزیزان خود که دچار مشکل شده‌اند متصل شوید. نرم افزار انی‌دسک یک ارتباط امن و پایدار را بین دو کامپیوتر ایجاد می‌کند. کارشناسان آی تی هوم از این نرم افزار برای حل مشکلات کاربران استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این نرم افزار را روی لپ تاپ خود نصب کنید.