اگر حالت اتصال مانع ایجاد اتصال میان دستگاهها شده باشد، پس از انجام این مراحل، تلفن شما باید بهعنوان درایو ذخیرهسازی در File Explorer (ویندوز) یا Finder (Mac) ظاهر شود. حالا میتوانید کپی کردن فایلها را آغاز کنید.
از پورت و کابل USB دیگری استفاده کنید
اگرچه بدیهی بهنظر میرسد، گاهی ممکن است تنها دلیل بروز مشکل و متصل نشدن دو دستگاه کابل آسیبدیده و پورت USB باشد؛ ازاینرو، پیش از اینکه بهسراغ روشهای بعد بروید، این مشکل را بررسی کنید. اگر درگاه USB یا کابلی که استفاده میکنید، معیوب یا آسیبدیده باشد، باعث میشود رایانه تلفنهمراه را شناسایی نکند.
خوشبختانه اکثر کامپیوترها از چندین پورت USB برخوردارند. پورت دیگری را امتحان و سپس بررسی کنید که مشکل هنوزهم برقرار است یا خیر. علاوهبراین، اگر کابل USB دیگری دراختیار دارید، با کابل جدید سعی کنید تا مجدداً اتصال بین کامپیوتر و گوشی را بررسی کنید.
درایورهای USB MTP را بهروز کنید (ویندوز)
یکی دیگر از راهکارهایی که میتواند مشکل برقراری ارتباط میان کامپیوتر و دستگاه اندرویدی را مرتفع کند، نصب یا بهروزرسانی درایورهای MPT است. بیشتر کامپیوترهای ویندوزی، بهطور پیشفرض از این درایورها بهره میبرند و شما میتوانید با استفاده از Device Manager بهراحتی فرایند بهروزرسانی را انجام دهید. برای بهروزرسانی درایورهای MPT طبق مراحل زیر پیش بروید: