سامسونگ هر ماه آپدیت های جدیدی را برای گوشی های خود منتشر می کند، اما سری گلکسی اس 23 این آپدیت را در ماه ژوئن دریافت نکرد. ظاهراً این انتظار ارزش آن را داشته است، زیرا غول فناوری کره جنوبی در حال آماده سازی رفع اشکالات و بهینه سازی های بزرگ است.

سازنده مشهور فناوری Ice Universe ادعا می کند که خانواده گلکسی S23 به زودی یک به روز رسانی بزرگ در سراسر جهان دریافت خواهد کرد. به نظر می رسد که این به روز رسانی به طور همزمان برای همه کاربران در دسترس نخواهد بود.

شایعه شده است که به‌روزرسانی جدید سری گلکسی S23 محتوای زیادی را به همراه خواهد داشت، اما جزئیات دقیقی در این مورد وجود ندارد. البته پیش از این شایعه شده بود که این آپدیت باعث بهبود عمر باتری گلکسی اس 23 اولترا و عملکرد کلی پرچمداران این غول فناوری کره ای می شود.

آپدیت جدید سامسونگ همچنین باگ های گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا را برطرف می کند. بهینه‌سازی‌های مختلف دوربین و حالت پرتره بهبود یافته نیز احتمالاً برای Galaxy S23 Ultra در دسترس خواهد بود.

به گفته PhoneArena، به‌روزرسانی جدید ممکن است مشکل تصویربرداری HDR را که بر عکس‌های خاص گرفته‌شده با گلکسی S23، به‌ویژه گوشه سوژه‌ها، تأثیر می‌گذاشت، برطرف کند.

پیش از این، یکی دیگر از کارشناسان داخلی به نام Tarun Vats گفته بود که آپدیت جدید سری گلکسی اس 23 در روزهای 19 و 20 ژوئن برای کاربران اروپایی منتشر خواهد شد و کاربران آسیایی و آمریکایی نیز این آپدیت را در 20 و 21 ژوئن دریافت خواهند کرد.

سامسونگ همچنین در حال آماده سازی One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 است و سری گلکسی اس 23 ممکن است اولین نسخه آزمایشی این آپدیت را در اواسط جولای دریافت کند. این به روز رسانی در ماه اکتبر به صورت عمومی منتشر می شود و تغییرات زیادی مانند بهینه سازی برنامه های پس زمینه و سفارشی سازی های بیشتر برای صفحه قفل را به همراه خواهد داشت.