سامسونگ آپدیت اندروید ۱۴ را برای گلکسی S21 FE منتشر کرد. این به‌روزرسانی برای مدل‌هایی که با قفل اپراتور عرضه می‌شوند، در ایالات متحده منتشر شده است. مدل‌های مذکور فقط با سیم‌کارت یک اپراتور کار می‌کنند و درمقابلِ مدل‌های آنلاک قرار می‌گیرند که با همه‌ی سیم‌کارت‌ها کار می‌کنند.

به‌گزارش سم‌موبایل، سامسونگ احتمالاً به‌روزرسانی اندروید ۱۴ (وان‌یو‌آی ۶) را برای همه‌ی مدل‌های سری گلکسی S21 آغاز می‌کند. نسخه‌های آنلاک‌شده و بین‌المللی گلکسی S21 FE هنوز به‌روزرسانی اندروید ۱۴ را دریافت نکرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود تا چند روز آینده انتشار برای آن مدل‌ها نیز آغاز شود.

به‌روزرسانی اندروید ۱۴ (وان‌یو‌آی ۶) برای گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE شامل پچ امنیتی نوامبر (آبان و آذر) ۲۰۲۳ است. برای دریافت به‌روز‌رسانی، برنامه‌ی تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و سپس به منوِ به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید و روی دانلود و نصب تب کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE با اندروید ۱۲ معرفی شده و دو به‌روز‌رسانی اصلی اندروید ۱۳ و اندروید ۱۴ را دریافت کرده است. این گوشی در آینده دو آپدیت دیگر سیستم‌عامل اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

رابط کاربری وان‌یو‌آی ۶ چندین ویژگی جدید از جمله طرح‌بندی پنل سریع کاملاً جدید، فونت جدید، ایموجی‌های جدید، ویجت پخش‌کننده‌ی رسانه جدید با انیمیشن شکل موج و طراحی ساده‌تر برای اپلیکیشن دوربین پیشفرض را به‌ارمغان می‌آورد. تمام برنامه‌های پیش‌فرض ویژگی‌های جدید و تغییرات طراحی را نیز با رابط کاربری جدید دریافت می‌کنند.

رابط کاربری وان‌یو‌آی ۶ ویژگی‌های جدید زیادی ارائه می‌کند. ویژگی Bixby Text Call امکان داشتن مکالمه‌ی تلفنی با متن را برای شما فراهم می‌کند. برنامه‌ی گالری پیشنهادهای ویرایش سریع را در بخش جزئیات فایل نشان می‌دهد.

همچنین، استیکرهای بریده‌شده از تصاویر را می‌توان در صفحه‌کلید سامسونگ ذخیره کرد تا بتوانید بعداً از آن‌ها در برنامه‌‌های دیگر استفاده کنید. گفتنی است که می‌توان استیکرها را از ویدئوها نیز برش داد. برنامه‌ی گالری اکنون از ویژگی اسکن اسناد برخوردار است.

ویرایشگر تصویر داخلی اکنون کنترل‌های بزرگ‌تری برای ویرایش آسان‌تر دارد. ویرایشگر ویدئو داخلی به Video Studio تغییر‌نام داده است و گزینه‌ی ذخیره پیش‌نویس‌ها و ادامه‌ی ویرایش ویدئوها از پیش‌نویس را دارد. برنامه‌ی تقویم نیز توصیه‌هایی برای رویدادها ارائه می‌دهد و اپلیکیشن تنظیمات بخشی جداگانه برای تنظیمات باتری دارد.