یک مطالعه در سال 2010 اندازه گیری کرد که آیا نوشیدن آبجو بر جذابیت افراد به پشه ها تأثیر می گذارد یا خیر. نتایج نشان داد که پس از نوشیدن آبجو، بوی بدن داوطلبان برای پشه ها جذاب تر بود. هیچ تغییری در میزان پشه های جذب شده توسط داوطلبان پس از نوشیدن آب مشاهده نشد.

مطالعه ای که در مجله نیچر منتشر شده است نشان می دهد که یکی از مواد دئودورانت (ایزوپروپیل تترادکانوات) با جلوگیری از نشستن پشه ها بر روی سطوح پوشیده از دئودورانت، آنها را دفع می کند. در مطالعه مذکور کاهش 56 درصدی تعداد پشه های نشسته روی سطح مشاهده شد. استفاده از دئودورانت هنگام ورزش مهمتر است. زیرا مطالعه دیگری که در ژورنال نیچر منتشر شده است نشان می دهد که اگر عرق کرده باشید پشه ها بیشتر جذب شما می شوند.

سیر و ویتامین B

بسیاری از افراد از مکمل های سیر و ویتامین B به عنوان داروهای خانگی برای دفع پشه ها استفاده می کنند. در مطالعه ای که در سال 2005 منتشر شد، شرکت کنندگان پس از مصرف سیر یا دارونما در معرض پشه ها قرار گرفتند. تعداد نیش پشه همراه با سایر اندازه گیری ها ثبت شد و نتایج نشان داد که سیر در دفع پشه ها تأثیری ندارد. به طور مشابه، مطالعه دیگری در سال 2005 نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین B بر جذابیت بوی پوست برای پشه ها تأثیری ندارد.

دافع رژیمی

Deet یک ماده شیمیایی است که در بسیاری از دافع حشرات یافت می شود که می تواند روی پوست اعمال شود. رژیم غذایی بوی مطبوعی ندارد و کمی چرب به نظر می رسد. اما دافع های حاوی رژیم غذایی طولانی ترین محافظت را در برابر نیش پشه نسبت به سایر دافع ها ارائه می دهند.

پاشیدن حشره کش روی لباس

اگر نمی خواهید مواد دافع را مستقیماً روی پوست خود بمالید، می توانید یک ماده دافع حشرات مانند پرمترین را روی لباس خود اسپری کنید. پاشیدن حشره کش روی لباس یک راه موثر برای جلوگیری از نیش پشه است و ارتش نیز از آن استفاده می کند.

آیا همه چیز را امتحان کرده اید و هنوز توسط پشه گزیده می شوید؟ شاید شما بدشانس باشید و ژنتیک شما بر بوی بدن و جذابیت پشه ها تاثیر بگذارد.