کارولین الیسون، مدیرعامل سابق Alameda Research، در دادگاه مدعی شد که سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX ملقب‌به سلطان رمزارز، می‌خواست برای تأمین منابع مالی صرافی‌ ورشکسته‌اش از محمد بن سلمان، شاهزاده‌ی عربستان سعودی، کمک بگیرد.

دادگاه خبرساز بنکمن‌فرید، نتیجه‌ی هفت فقره اتهام سنگین به او در پی سقوط صرافی FTX است. سال گذشته با افشای برخی از اطلاعات، ارزش توکن صرافی FTX صفر شد و با افشاگری‌های بیشتر، مقامات دولت آمریکا فهمیدند که بنکمن‌فرید از دارایی کاربران صرافی‌اش برای سرمایه‌گذاری شخصی استفاده کرده است.

اسناد منتشرشده نشان می‌دهند FTX و Alameda Research ارتباطات بسیار نزدیکی با هم داشتند، آن هم در شرایطی که در ظاهر دو شرکت کاملاً مستقل بودند. کارولین الیسون، نامزد سابق سم بنکمن‌فرید، از سوی او به‌عنوان مدیرعامل Alameda Research انتخاب شد؛ اما بنکمن‌فرید اساساً رهبر Alameda Research بود.

الیسون و بنکمن‌فرید در سال ۲۰۲۲ درباره‌ی افزایش منابع مالی Alameda Research سخن گفتند و بر اساس آنچه در دادگاه مطرح شد، بنکمن‌فرید در آن زمان به محمد بن سلمان به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران احتمالی اشاره کرده بود. سرمایه‌گذاری بن سلمان در FTX هرگز اتفاق نیفتاد و این صرافی چند ماه بعد سقوط کرد.

بن سلمان که به‌عنوان نخست‌وزیر عربستان سعودی هم شناخته می‌شود، علاقه‌ی زیادی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مثل بلاک‌چین دارد. گزارش‌های ضدونقیض می‌گویند سم بنکمن‌فرید حدوداً دو هفته قبل از ورشکست‌شدن FTX، در عربستان سعودی با محمد بن سلمان دیدار کرده بود. بنکمن‌فرید به‌دنبال سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری بود، اما عربستان می‌خواست فقط ۲۵۰ میلیون دلار در FTX سرمایه‌گذاری کند.