فیرفون ۵ به‌عنوان تعمیرپذیرترین گوشی در این رده انتخاب شد. زک می‌گوید هر‌یک از اجزای آن را می‌توان با یک پیچ‌گوشتی تعویض کرد و قطعات جایگزین به‌راحتی ازطریق سازنده دردسترس هستند. فیرفون ۵ همچنین ۵ سال گارانتی دارد که به خریداران آرامش خاطر بیشتری می‌دهد.

رتبه‌ی دوم تعمیرپذیرترین گوشی‌ سال ۲۰۲۳ متعلق به پیکسل ۸ پرو است که قطعات آن برای خرید در iFixit موجود است.

در جایگاه سخت‌ترین گوشی هوشمند برای تعمیر، ایسوس با راگ فون ۷ آلتیمیت، جایگاه بدتری از اپل کسب کرد. گوشی ایسوس با وجود سه برد مدار مجزا و دو باتری و کابل‌های روبانی متعدد همراه با چسب و پیچ، تعمیرات پیچیده و مونتاژ مجدد سختی را برای خریداران به‌همراه دارد.

با‌این‌حال، راگ فون ۷ آلتیمیت که به‌عنوان غیرقابل‌تعمیرترین گوشی سال ۲۰۲۳ انتخاب شد، عنوان نوآورانه‌ترین گوشی هوشمند را نیز به خود اختصاص داد. این گوشی هوشمند یک دریچه‌ی موتوری دارد که باز می‌شود و داخل آن یک هیت‌سینک مسی برای دفع هوای گرم قرار گرفته است.

درمورد گوشی اپل آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس، زک فکر می‌کند که هر دو پرچم‌دار ازنظر طراحی داخلی «بهترین» به‌نظر می‌رسند.

مقاله‌های مرتبط

زک همچنین به استراتژی بازاریابی نسبتاً فریبنده‌ی شاسی تیتانیومی اشاره می‌کند که اپل برای هر دو گوشی اتخاذ کرده است. اپل در این دو دستگاه به‌جای یک بلوک کامل از تیتانیوم، فقط از یک لایه‌ی سطحی استفاده می‌کند که روی آلومینیوم سوار شده است.

در دسته‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی، پیکسل فولد گوگل در آخرین جایگاه قرار دارد؛ درحالی‌که گوشی گوگل پیکسل 7a با پوشش پشتی پلی‌کربنات به‌عنوان بادوام‌ترین گوشی انتخاب شده است.