گروه تاتا در حال خرید کارخانه کارناتاکا متعلق به ویسترون است. کارخانه ای که آیفون 14 را مونتاژ می کند. اگر این خرید موفقیت آمیز باشد، تاتا اولین شرکت هندی خواهد بود که آیفون را نه تنها برای بازار داخلی بلکه برای بازار جهانی تولید می کند. این قرارداد که انتظار می‌رود تا ماه اوت نهایی شود، بخشی از تلاش هند برای تثبیت خود به عنوان یک بازیگر پیشرو در تولید سخت‌افزار است، چشم‌اندازی که به گفته نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی مطابقت.

این کارخانه در کارناتاکا در حال حاضر 600 میلیون دلار ارزش دارد و بیش از 10000 نفر در آن مشغول به کار هستند. به عنوان بخشی از قرارداد موجود، Wistron متعهد شده است که 1.8 میلیارد دلار آیفون در سال مالی جاری تا مارس 2024 تحویل دهد. این برنامه همچنین شامل سه برابر کردن نیروی کار در سال آینده است. بر اساس گزارش ها، گروه تاتا با انجام تعهدات مذکور موافقت کرده است.

حرکت تاتا بسیار مهم است زیرا بسیاری از شرکت های فناوری به دنبال جایگزین هایی برای چین هستند تا محصولات پیشرفته خود را در آنجا تولید کنند. اپل همچنین در سال های اخیر روی هند تمرکز کرده است تا از ظرفیت این کشور برای تولید محصولات خود استفاده کند.

به گزارش GizmoChina، هند همچنین برخی از سازندگان بزرگ گوشی های هوشمند مانند سامسونگ، شیائومی و ویوو را برای ساختن امکانات محلی جذب کرده است. صادرات گوشی های هوشمند هند از جمله آیفون در آوریل و می امسال 128 درصد افزایش یافت و علیرغم شکست سرمایه گذاری مشترک Vedanta با فاکسکان برای پروژه های نیمه هادی، جاه طلبی هند برای تقویت صنعت الکترونیک داخلی خود همچنان قوی است. تاتا نیز می تواند نقشی حیاتی در این مسیر داشته باشد.