آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به دلیل مدیریت حرارتی ضعیف و دریچه حرارت تحت بار پایدار مورد انتقاد قرار گرفته اند. اما به نظر می رسد که بروزرسانی نرم افزاری جدید اپل این مشکلات را برطرف کرده است. اپل آپدیت iOS 17.0.3 را برای آیفون های جدید اوایل این هفته منتشر کرد. پس از آزمایش آیفون 15 پرو مکس با این نسخه جدید iOS، منتقد چینی “Ah Zheng Is Very Hard” دریافت که عملکرد و حرارت گوشی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

به عنوان مثال، امتیاز GPU در Geekbench 6 از 27163 در iOS 17.0.2 به 27381 در iOS 17.0.3 افزایش یافته است، در حالی که امتیازات CPU تا حد زیادی ثابت باقی مانده است. این ممکن است تفاوت زیادی به نظر نرسد، اما عملکرد گیمینگ قطعاً بهبود یافته است. بازی Honor of Kings در آیفون 15 پرو مکس با iOS 17.0.3 منجر به متوسط نرخ فریم 116.9 فریم در ثانیه (FPS) شد، در حالی که همان بازی در iOS 17.0.2  بیش از 105.4 فریم بر ثانیه داشت. برای مقایسه، آیفون 14 پرو مکس سال گذشته در iOS 17.0.3 میانگین سرعت 103 فریم برثانیه را دارد.

به همین ترتیب، دمای گوشی در حین اجرای بازی نیز حدود 1 درجه سانتی گراد در عقب و 0.6 درجه سانتی گراد در جلو کاهش یافته است. بازی‌های دیگری مانند Genshin Impact و NiShuiHan نیز پس از به‌روزرسانی خنک‌تر بودند و اختلاف دمایی بیش از ۲ درجه سانتی‌گراد داشتند. با این حال، بازبینی اعداد نرخ فریم این دو بازی را به اشتراک نمی گذارد. به نظر می‌رسد آپدیت iOS 17.0.3 اپل مدیریت حرارتی و عملکرد آیفون 15 پرو / پرو مکس را بهبود بخشیده است. اگر آیفون 15 پرو یا پرو مکس دارید، مطمئناً توصیه می کنیم برای لذت بردن از عملکرد بهبود یافته، به iOS 17.0.3 بروزرسانی کنید.

آیفون 15 پرو مکس بهبود پیدا کرد

در دیگر خبرها اگرچه آیفون های پرو امسال تراشه جدیدی دریافت کردند، اما دستگاه های رده پایه تراشه A16 سال گذشته را به کار گرفتند. بسیاری از مردم ممکن است پیش بینی کنند اپل به سادگی مادربردهای آیفون 14 پرو و پرو مکس را بازیافت کرده تا مدل‌های استاندارد جدید را ایجاد کند. با این حال، به نظر نمی رسد این مورد باشد.

به گفته شهرام مختاری، تکنسین اصلی iFixit، آیفون 15 دارای مودم کوالکام Snapdragon X70 است. این همان مودم مورد استفاده در آیفون 15 پرو است و نسبت به مودم X65 مورد استفاده در آیفون 14 چند ارتقاء قابل توجه ارائه می دهد. گفته می شود این مودم در مصرف انرژی کارآمدتر بوده و سیگنال بهتری را در مسافت های طولانی دریافت می کند.

این بدان معناست که اپل به سادگی مادربرد آیفون 14 پرو را برای ساخت آیفون 15 بازیافت نکرده است. در مقابل آنها برخی از اجزای داخلی را دوباره طراحی و ارتقا داده اند. با این حال، قطعات داخلی آیفون 15 هنوز هم بسیار شبیه به آیفون 14 است. iFixit امتیاز تعمیر پذیری 4 از 10 را به دستگاه داد، زیرا اپل اغلب قطعات را با قطعات نرم افزاری جفت می کند و تعمیر آنها را دشوار می کند.

با ارتقاء داخلی، 15 و 15 پلاس از ویژگی های جدیدی مانند کمک کنار جاده از طریق ماهواره و تشخیص تصادف نیز پشتیبانی می کنند. آنها همچنین آخرین تراشه UWB اپل را با 15 پرو و پرو مکس به اشتراک می گذارند، اگرچه “فناوری شبکه Thread” برای ادغام بالقوه ارتقا یافته با دستگاه های خانه هوشمند منحصر به مدل های مجهز به A17 Pro باقی مانده است.

در اخباری مرتبط آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از زمان عرضه خود با مشکل گرمای بیش از حد مواجه بوده اند. اما اکنون کاربران گزارش می دهند که گوشی های آنها با مشکل تورم باتری مواجه شده است. یک Redditor با نام کاربری u/Leather_Cheerio_402 تصویری از آیفون 15 پرو خود با باتری متورم شده منتشر کرد که باعث برآمدگی نمایشگر می شد. کاربر گفت که آنها فقط چند روز است که گوشی را در اختیار دارند و هنگام نصب کیس متوجه مشکل شده اند.

منبع

به این پست امتیاز بدید