اپل در کنفرانس WWDC 2023 سعی کرد macOS را به عنوان یک پلتفرم بازی معرفی کند و در عین حال توسعه دهندگان زیادی در حال کار بر روی محتوای بازی این سیستم عامل هستند.

مدت کوتاهی پس از این رویداد، برنامه Steam یک به روز رسانی بزرگ دریافت کرد و اکنون از شتاب سخت افزاری پشتیبانی می کند. به لطف این به روز رسانی، مک های اپل هنگام اجرای Steam عملکرد بهتری خواهند داشت.

به گفته 9to5Mac، آخرین به روز رسانی Steam بر اساس یک چارچوب جدید است که به برنامه اجازه می دهد تا عملکردهای مشترک را در بین پلتفرم ها ارائه دهد. رابط کاربری Steam در نسخه جدید ظاهر مدرن تری دارد و از منوها و فونت های جدید استفاده می کند.

به گفته Steam، نسخه جدید اپلیکیشن این شرکت علاوه بر macOS در لینوکس، از شتاب سخت افزاری نیز پشتیبانی می کند. Steam می‌گوید این تغییر باعث می‌شود که کاربران انیمیشن‌ها و اسکرول‌های نرم‌تر و همچنین رابط کاربری پاسخگوتر را ببینند.

استیم همچنین از بهبود سیستم اطلاع رسانی خبر داد و گفت که نسخه جدید اپلیکیشن یک لایه بازطراحی شده در داخل بازی ها را نشان می دهد که مجهز به نوار ابزار است.

کاربران همچنین می توانند در مورد بازی ای که بازی می کنند یادداشت بنویسند و حتی در حالت تمام صفحه یادداشت ها را پین کنند. این ویژگی برای کسانی است که برای بازی ها توضیحاتی می نویسند.