اپل سری آیفون جدید خود را با برخی ارتقاء کیفیت زندگی معرفی کرد. قابل ذکر است که آیفون 15 پرو مکس تنها دستگاهی است که دارای دوربین جدید پریسکوپ با زوم اپتیکال 5 برابر است.

طبیعی بوده که انتظار داشته باشیم این لنز سال آینده به آیفون 16 پرو مکس نیز راه پیدا کند. با این حال، طبق گزارش جدید مینگ-چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین، انتظار می‌رود آیفون 16 پرو نیز از همان لنز تتراپریسم تله‌فوتو برخوردار باشد که این دو مدل را با هم برابر می‌کند. لنز تتراپریسمی که امسال در آیفون 15 پرو مکس معرفی شد، امکان فاصله کانونی بیشتر را بدون ضخیم‌تر کردن گوشی فراهم می‌کند.

با تابش نور در داخل لنز کار می کند که به طور موثر فاصله بین لنز و سنسور را افزایش می دهد. آیفون 15 پرو در حال حاضر دارای لنز زوم اپتیکال 3 برابری است، بنابراین افزودن لنز تتراپریسم به آیفون 16 پرو، آن را با پرو مکس برابر می کند. این بدان معناست که هر دو مدل پرو قابلیت زوم اپتیکال یکسانی را ارائه خواهند کرد. گزارش Kuo همچنین نشان می‌دهد که چرا لنز تتراپریسم امسال تنها در آیفون 15 پرو مکس موجود است. ساخت این لنز پیچیده است و فقط توسط لارگان تولید می شود که باعث تنگنای عرضه می شود.

با این حال، Kuo پیش بینی می کند که تا سال آینده، اپل ممکن است به تامین کننده دیگری به نام Genius اجازه تولید لنزها را بدهد. این می تواند به کاهش چالش های تولید کمک کند و به اپل این امکان را می دهد که لنز تتراپریسم را به مدل های آیفون بیشتری از جمله آیفون 16 پرو اضافه کند.

آیفون 16 پرو با دوربین حرفه ای

در اخباری مرتبط آیفون 15 پرو در حال تبدیل شدن به یک دستگاه قدرتمند است، اما ممکن بوده هزینه ای داشته باشد: گرم شدن بیش از حد. گزارش های جدید حاکی از آن است که تراشه A17 Pro این گوشی که توسط TSMC ساخته شده، حتی با استفاده منظم، مستعد گرم شدن بیش از حد است.

A17 Pro اولین تراشه 3 نانومتری اپل و در واقع در جهان است. در حالی که این به افزایش عملکرد کمک می کند، به نظر می رسد که باعث گرم شدن بیش از حد تراشه نیز می شود. افشاگر Revegnus در ماه مارس توییت کرد که TSMC با فرآیند 3 نانومتری دست و پنجه نرم می‌کند و در نتیجه، اپل ممکن است استانداردهای خود را برای تراشه A17 Pro کاهش داده باشد. این بدان معناست که اپل ممکن بوده تراشه هایی را پذیرفته باشد که در غیر این صورت رد می شدند.

اخیرا، Revegnus همچنین یک نقشه حرارتی از iPhone 15 Pro به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد منطقه اطراف چیپست A17 Pro با دمایی که به 48 درجه سانتیگراد یا 118.4 درجه فارنهایت می رسد، بدون تعجب داغترین است. یوتیوبر وادیم یوریف معتقد است که اپل برای دستیابی به نتایج بنچمارکی که می‌خواست، وات تراشه A17 Pro را افزایش داد، اما این افزایش مصرف انرژی ممکن است منجر به کاهش عمر باتری و همچنین گرم شدن سریع‌تر گوشی شود.

از آنجایی که آیفون 15 پرو به سرعت گرم می شود، در نهایت عملکرد گوشی را کاهش می دهد تا از آسیب به اجزای داخلی آن جلوگیری کند. همچنین، هنگامی که گوشی می تواند تا 118.4 درجه فارنهایت داغ شود، آنقدر داغ بوده که باعث سوختگی درجه یک هم خواهد شد. این به ویژه نگران کننده است زیرا آیفون 15 پرو راه حل خنک کننده ای ندارد. منتقد TechTablets همچنین تایید کرده که دریچه بخار A17 Pro آیفون 15 پرو مکس بد است.

او می گوید که فقط 2 دقیقه طول کشید تا تقریباً 25درصد از عملکرد را از دست داده و پس از 20 دقیقه بارگذاری GPU، عملکرد به تقریباً 34درصد کاهش یافت. با این حال، او خاطرنشان کرد که امتیازات بنچمارک برای یک چیپست موبایل نسبتاً چشمگیر است.

منبع

به این پست امتیاز بدید