تحلیلگران Barclays می گویند که پس از مذاکره با تامین کنندگان اپل به این نتیجه رسیده اند که نسل چهارم آیفون SE یا آیفون SE 4 در سال آینده عرضه نخواهد شد.

تحلیلگران در یک گزارش تحقیقاتی اعلام کردند که تصمیم اپل برای عرضه نکردن نسل چهارم آیفون SE در سال 2024 می تواند به این معنی باشد که مودم 5G کوپرتینویی در آینده نزدیک برای استفاده آماده نخواهد شد. این مشکل در نهایت به نفع کوالکام، تامین کننده فعلی مودم های ضروری اپل است.

طبق گزارش‌ها، اپل حداقل از سال 2018 روی یک مودم اختصاصی کار می‌کند، که با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تجارت مودم همراه اینتل را در سال 2019 خریداری کرد، منطقی است.

آیفون SE 4 در سال 2025 وارد بازار می شود؟

آیفون SE 2022

در ماه آوریل، مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل، گفت که تولید انبوه اپل از اوایل سال 2025 آغاز خواهد شد. او همچنین گفت که گوشی های سری آیفون 16 همچنان از مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد. بنابراین شاید نسل چهارم آیفون SE در سال 2025 ظاهر شود.

کو در گذشته ادعا کرده بود که آیفون SE 4 طراحی مشابه آیفون 14 خواهد داشت. بنابراین به نمایشگر 6.1 اینچی OLED و Face ID مجهز خواهد شد. این احتمال وجود دارد که اپل قصد داشته باشد چنین محصولی را در سال آینده عرضه کند، اما همچنان از مودم کوالکام استفاده خواهد کرد.

نسل فعلی آیفون SE که در مارس 2022 عرضه شد، مجهز به صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD است و طراحی مشابه مدل قبلی خود یعنی آیفون 8 دارد. این گوشی هوشمند مجهز به تراشه قدرتمند A15 Bionic، پشتیبانی از شبکه 5G و دارای 12 – دوربین اصلی مگاپیکسلی این محصول با قیمت پایه 429 دلار به فروش می رسد.