طبق یک گزارش جدید، تامین کنندگان اپل تولید انبوه آیپد پرو 11 و 13 اینچی با نمایشگرهای OLED را در سه ماهه اول سال 2024 آغاز خواهند کرد.

مدت هاست که گزارش هایی از تجهیز آیپد پرو به نمایشگر OLED را می بینیم. این پنل ها روشنایی، کنتراست و دقت رنگ بالاتری دارند و همچنین انرژی کمتری مصرف می کنند. اپل در حال حاضر از پنل OLED در آیفون و اپل واچ استفاده می کند. البته در آیفون SE خبری از این موضوع نیست.

iPad Pro OLED سال آینده ظاهر می شود

آیپد پرو اولین بار در سال 2017 معرفی شد و بعدها شاهد پشتیبانی آن از فناوری تبلیغاتی بودیم. این فناوری امکان دستیابی به نرخ تازه سازی 24 تا 120 هرتز را فراهم می کند. اکنون اپل می خواهد از یک پنل OLED برای آیپد پرو استفاده کند که حداقل نرخ تازه سازی را به 10 هرتز کاهش می دهد که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. در حال حاضر، مدل‌های آیفون 14 پرو در حالت نمایش همیشه روشن از نرخ به‌روزرسانی 1 هرتز نیز پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس گزارش ها، اپل از فناوری OLED هیبریدی در آیپد پرو OLED استفاده می کند که ترکیبی از مواد منعطف و سفت است و منجر به کاهش ضخامت کلی تبلت های اپل خواهد شد. البته استفاده از این فناوری هزینه تولید پنل های OLED مورد نیاز اپل را افزایش می دهد.

نسل فعلی آیپد پرو در اکتبر 2022 با تراشه M2، فناوری Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 معرفی شد. با توجه به اینکه هنوز نزدیک به یک سال با نسل بعدی فاصله داریم، انتظار می رود به جز پنل OLED با فناوری های جذاب دیگری نیز مواجه شویم.