سال ۲۰۲۲، شرکت ایتالیایی برتون خودرویی مفهومی با نام GB110 معرفی کرد. در آن زمان، برتون ادعا می‌کرد که موتور خوردو جدیدش با سوخت مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند ۱٬۱۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. حالا این شرکت نسخه‌ی تولیدی خودرو مذکور را معرفی کرده است.

براساس بیانیه‌ی رسمی برتون، GB110 از موتور بنزینی V10 تویین‌توربو ۵٫۲ لیتری با قدرت ۱٬۱۲۴ اسب‌بخار و گشتاور حدود ۱٬۱۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این نیروی عظیم ازطریق گیربکس هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی خودکار به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. رینگ‌ها در جلو ۲۱ اینچی و در عقب ۲۲ اینچی هستند. ترمزهای خودرو از نوع کربن سرامیکی است.

Bertone
Bertone
Bertone

برتون اشاره می‌کند که موتور خودرو «ریشه‌ای آلمانی» دارد. با‌توجه‌به مشخصات اعلام‌شده، احتمالاً موتور خودرو با آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان مشترک است. حتی در طراحی بدنه‌ی خودرو می‌توان نشانه‌هایی از شاخصه‌های طراحی هوراکان دید.

با وجود شباهت‌های ظاهری به هوراکان، GB110 عملکرد بهتری از آن خودرو دارد. برتون ادعا می‌کند که خوردو جدیدش می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر‌برساعت برسد و در ۱۲٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

برتون می‌گوید که برای خودرو جدیدش طرح‌های گوناگونی را بررسی و هنگام طراحی GB110 توجه ویژه‌ای به الگوی طراحی لامبورگینی کانتاش و میورا و لانچیا استراتوس زیرو پلاس کرده است.

برتون درباره‌ی طراحی داخلی و قیمت خودرو اطلاعاتی ارائه نکرده است و جزئیاتی از آن‌ها نمی‌دانیم. GB110 تنها به‌تعداد ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد.