استودیوی معروف ایتالیایی Italdesign کانسپت الکتریکی جدید خود را با نام Quintessenza ارائه کرد. این مفهوم الکتریکی کاملاً طراحی شده، شیوه‌های طراحی معمولی خودرو را به چالش می‌کشد و قدرت و تجمل یک کوپه اسپرت را با قابلیت‌های یک کامیون وانت ترکیب می‌کند.

Quintessence طراحی جسورانه و آینده نگرانه ای دارد. وقتی عقب خودرو بسته است، تصویری شبیه به خودروهای کوپه را تداعی می کند. اما باز شدن سقف و عقب ظاهری پیکاپ به خودرو بخشیده است.

کانسپت جدید ایتال دیزاین تمرکز ویژه ای روی سرنشینان خودرو دارد. اشکال ساده و صاف فضایی مینیمال و کاربردی ایجاد کردند. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را می توان با گوشی سرنشین ادغام کرد تا تجربه تصویری و صوتی بهتری را ارائه دهد.

نمایش اطلاعات پیوسته می تواند مناطق مورد علاقه و اطلاعات ناوبری را روی صفحه نمایش دهد و دائماً مسافران را با اطلاعات جدید سرگرم کند.

یکی از ویژگی های متمایز Quintessence چیدمان صندلی است. صندلی های عقب قابلیت چرخش 180 درجه ای دارند، بنابراین زمانی که خودرو در حالت پیکاپ است، می توانید دید خوبی از فضای بیرون داشته باشید. یک یخچال برای نگهداری نوشیدنی ها و مواد غذایی طراحی شده است.

ایتال دیزاین

Quintessence از یک باتری 150 کیلووات ساعتی استفاده می کند. موتورهای الکتریکی این خودرو در محورهای جلو و عقب می توانند حدود 777 اسب بخار نیرو تولید کنند. با چنین قدرتی خودروی مذکور می تواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ایتال دیزاین ادعا می کند خوردو جدیدش می تواند با یک بار شارژ 750 کیلومتر را طی کند.

Quintessence در دسته خودروهای معمولی قرار نمی گیرد. بنابراین نمی توان آن را کوپه یا پیکاپ تراک نامید. هدف Italdesign فقط این بود. این به معنای حذف مرزهای طراحی و ایجاد نسل کاملاً جدیدی از خودروهای الکتریکی است.