پس‌از اینکه روز گذشته هر سهم اپل با رشد ۲ درصدی ۱۹۳٫۴۲ دلار معامله شد، ارزش بازار این شرکت برای اولین‌بار از آگوست، به ۳ تریلیون دلار رسید.

ارزش کل بازار اپل برای اولین‌بار در ماه ژوئن رسماً از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرد و در دسامبر ۲۰۲۲ و در معاملات روزانه برای مدت بسیار کوتاهی به این رکورد رسید. سهام سازنده‌ی گوشی آیفون در ۳۱ جولای به بالاترین حد خود رسید و همچنان باارزش‌ترین شرکت سهامی عام در ایالات‌متحده محسوب می‌شود.

رسیدن ارزش بازار اپل به ۳ تریلیون دلار از پایداری بسیار بالای این شرکت حکایت دارد. باوجود اینکه غول فناوری اهل کوپرتینو تعداد کل سهام خود را از طریق بازخرید کاهش داده، قیمت سهام آن در سال جاری بیش‌از ۴۸ درصد افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران، اپل را قلعه‌ای با جریان نقدینگی قابل‌ توجه و محصولات محبوب در سطح جهان توصیف می‌کنند که برنامه‌های بسیار قدرتمندی برای بازگشت سهام‌داران دارد و این درحالی است که شرکت مذکور با کندی رشد و مشکلاتی در بازار بسیار مهم چین دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش CNBC، درآمد اپل در سال مالی ۲۰۲۳ این شرکت به ۳۸۳٫۲۹ میلیارد رسیده که نسبت‌به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

اولین نسل هدست واقعیت مجازی اپل یعنی ویژن پرو اوایل سال آینده عرضه خواهد شد که از زمان معرفی اپل واچ در سال ۲۰۱۴ اولین پلتفرم محاسباتی بزرگ این شرکت محسوب می‌شود.