به‌گزارش یاهو، حجم معاملات استیبل کوین در صرافی‌های متمرکز مثل کوین‌بیس در ماه سپتامبر با ۲۸ درصد کاهش به ۳۳۱ میلیارد دلار رسید. از جولای ۲۰۲۰ نیز، این کاهش نشان‌دهنده‌ی کمترین میزان کل ماهانه است.

رسوایی‌ها و ورشکستگی‌های متعدد در سال ۲۰۲۲ به روند کلی کاهشی فعالیت در بازار بیت کوین کمک کرده است و استفاده از استیبل کوین برای تسهیل خرید و فروش بیت کوین و محافظت از دارایی‌ها در‌برابر نوسان‌ها بسیار رواج دارد.

استیبل کوین‌ها با وجود روند کاهشی بازار، همچنان در حوزه‌ی رمزارزها و سیستم مالی جهانی مهم هستند. درواقع، ارزش کلی بازار استیبل کوین‌ها در سال جاری افزایش چشمگیری یافته است.

به‌عنوان مثال، افراد بیشتری به استیبل کوین‌ها به‌عنوان پناهگاهی امن دربرابر مشکلات بانک‌های سنتی، ازجمله سیلیکون ولی و سیلورگیت متوسل شدند.

به‌طور خلاصه، سپتامبر آبستن تغییرات زیادی در فضای بیت کوین بود. درحالی‌که اکثر استیبل کوین‌ها عملکرد موفقی نداشتند، برخی مانند DAI و USDT این‌ کار را انجام دادند. به‌طور‌کلی، بازار ثابت بود و با وقفه‌های پرداکنده و سهولت نسبی برخورد کرد.

علاوه‌براین، ظهور راهکارهای لایه ۲ را شاهد بودیم که با مشکل مقیاس‌پذیری مقابله می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز به صحنه می‌پیوندند و محیط مالی غیرمتمرکز را تغییر می‌دهند. همان‌‌طور‌که بازار به تکامل خود ادامه می‌دهد، طرفداران و سرمایه‌گذاران رمزارز بی‌شک به‌شدت چنین الگوهایی را زیرنظر خواهند گرفت.