دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت مجموعه‌ای از رایانه‌های لمسی سطح بالا هستند که از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کنند و همه دستگاه‌های آن‌ها به دلیل ارائه عملکرد قدرتمند شناخته شده هستند.

این برند به زودی چند محصول دیگر را به طیف گسترده دستگاه های سرفیس خود اضافه خواهد کرد و انتظار می رود اکثر آنها به زودی معرفی شوند. مایکروسافت، شرکت فناوری آمریکایی، به زودی مجموعه‌ای از دستگاه‌های سرفیس خود را که شامل تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی می‌شود، عرضه خواهد کرد. دستگاه‌های سرفیس آینده شامل تبلت‌های 11 و 13 اینچی سرفیس پرو 10، تبلت سرفیس گو 4 که در نسخه‌های ARM و اینتل عرضه خواهد شد و سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 مجهز به نسل سیزدهم اینتل H و سری انویدیا RTX 40 هستند. نمودارها سرفیس لپ تاپ 6 نیز در راه است.

سرفیس گو 4 آینده اولین دستگاه سرفیس با پردازنده ARM خواهد بود. از آنجایی که دستگاه‌های سری Surface Go دستگاه‌های سطح ابتدایی هستند، معمولاً از پردازنده اینتل پنتیوم یا تراشه Intel Core M3 تغذیه می‌شوند و عمر باتری زیادی ندارند. نوع ARM عالی خواهد بود و عمر باتری بهتری را همراه با قابلیت‌های 5G ارائه می‌دهد و کسانی که هنوز پردازنده‌های اینتل را ترجیح می‌دهند می‌توانند نوع اینتل را انتخاب کنند.

Surface Laptop Studio 2 مجهز به پردازنده نسل سیزدهم اینتل H و ادغام شده با پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 40 از دیگر دستگاه های سرفیس است که امسال عرضه می شود و در چندین SKU عرضه می شود. از نظر طراحی، به جز برخی پیشرفت ها در عملکرد آن، تغییر زیادی نکرده است.

نسل ششم لپ‌تاپ سرفیس نیز به زودی عرضه می‌شود و جز چند حدس، هیچ چیز در مورد مشخصات آن تایید نشده است. این دستگاه ممکن است با پردازنده های Core i5-1335U/i7-1355U و احتمالاً پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe عرضه شود. با توجه به قیمت آن، پیش بینی می شود دستگاه آینده قیمتی مشابه دو مدل قبلی داشته باشد.

سرفیس پرو 10 در نسخه های 11 و 13 اینچی نیز انتظار می رود مشخصات و قیمتی مشابه نسخه قبلی خود داشته باشد و مانند سایر دستگاه ها هنوز مشخصات آن مشخص نیست. برای تایید مشخصات و ویژگی های دستگاه های آینده، احتمالا باید تا راه اندازی دستگاه ها یا رسیدن به روز رسانی های رسمی صبر کنیم.

برای دریافت جزئیات بیشتر باید منتظر معرفی این محصولات نسل جدید مایکروسافت باشید.

منبع

به این پست امتیاز دهید