وب سایت سایبرنیوز آزمایش جالبی انجام داد تا به این نتیجه برسد که بین iOS و اندرویدکدام سیستم عامل امن تر است؟ در این تست 100 برنامه به یک آیفون SE و یک گوشی اندروید (تنظیمات کارخانه روی هر دو دستگاه اعمال می شود) نصب و سپس میزان اطلاعات ارسالی آنها به سرورهای خارجی بررسی شد.

اندروید یا iOS؟ کدام سیستم عامل امن تر است؟

بر اساس گزارش این شرکت، آیفون پس از پنج روز به طور میانگین روزانه 3308 درخواست را به سرورهای خارجی و این مبلغ (به مدت 3 روز) برای گوشی اندروید ارسال کنید 2323 این یک درخواست بود. با این حال، محقق سایبرنیوز گزارش می دهد که تعداد درخواست های ارسال شده از آیفون SE به «کشورهای متخاصم» کمتر است.

به عبارت دقیق تر، 60 درصد از درخواست های ارسال شده از آیفون به خود اپل ارسال می شود. در مقابل، تنها 24 درصد از درخواست‌ها برای گوشی‌های اندرویدی به گوگل ارسال شد و بقیه به برنامه‌های شخص ثالث ارسال شد.

به عنوان مثال، در حالی که آیفون به طور متوسط ​​یک بار در روز با a سرور روسی این دستگاه اندرویدی که متعلق به شرکت فناوری چینی علی بابا است، 13 بار به یک سرور روسی متصل شد و در یک دوره سه روزه 39 درخواست از آن ارائه کرد. همچنین آیفون هیچ ارتباطی با سرورهای چینی نداشت، اما دستگاه اندرویدی به طور متوسط ​​روزی پنج بار به سرورهای متعلق به چین متصل می شد.

علاوه بر این، آیفون ارتباط کمتری با سرورهای متعلق به شبکه های اجتماعی دارد. برای درک بهتر این موضوع، آیفون SE در این تست به طور متوسط ​​20 بار در روز و تلفن اندرویدی 200 بار در روز با سرورها فیس بوک همچنین آیفون در مجموع 36 بار با آن رابطه داشته اند تیک تاک یک اتصال وجود داشت و البته گفت سرور در چین قرار ندارد. گوشی اندرویدی نیز نزدیک به 800 بار به تیک توک متصل شده است. این فرآیند برای اسنپ ​​چت متفاوت است. در حالی که تلفن اندرویدی به سختی با سرورهای خود تماس می گرفت، آیفون بیش از 100 درخواست در روز داشت.

در نهایت، تیم تحقیقاتی Cybernews می گوید که آیفون به سرورهای مشکوک کمتری نسبت به همتای اندرویدی خود متصل می شود. و هرگونه ارتباطی که تلفن‌ها با کشورهای غیردوست برقرار می‌کنند، به دلیل رویکرد سهل‌انگیز برای حفظ حریم خصوصی کاربران و حفاظت از داده‌ها، نگران‌کننده است.