ازجمله این انگشترها که به‌نوعی همیشه مد روز هستند، می‌توان به انگشترهایی با نمادهایی مانند قلب، بی‌نهایت یا المان‌های طبیعی مانند برگ و گل اشاره کرد. از دیگر مدل‌های انگشتر طلا مد روز می‌توان به انگشترهای بدون نگین و ساده با طراحی خاص و جسورانه اشاره کرد که موردپسند بسیاری از افراد به‌ویژه خانم‌های جوان هستند. انگشترهای ساده با ابعاد و با تراش‌هایی خاص و چشمگیر نیز ازجمله انگشترهای به‌روز و جذاب به‌حساب می‌آیند.

انگشترهای نگین‌دار که بخش بزرگی از انگشترهای زنانه و انگشتر طلا مردانه را به خود اختصاص می‌دهند، بسیاری از انواع انگشتر طلا مد روز را تشکیل می‌دهند. انگشترهایی با یک نگین یا انگشترهایی که چندین نگین را شامل می‌شوند، هر یک زیبایی و جذابیت خود را دارند و به‌ویژه برای استفاده با استایل‌های مجلسی به‌کار می‌روند.

از آن‌جا که وجود نگین‌های رنگی روی انگشتر بر انرژی و گیرایی آن می‌افزاید و طرفداران زیادی دارد، این نوع انگشترها نیز با تنوع زیاد به‌عنوان انگشترهای مد روز شناخته می‌شوند.

هنگام خرید انگشتری مد روز باید به چه بخش‌هایی توجه کنیم؟

با اینکه برخی فروشندگان یا دوستان شما، بعضی انگشترها را به‌عنوان انگشتری به‌روز به شما معرفی می‌کنند، باید گفت شاید نتوان به‌راحتی تعیین کرد که چه نوع انگشترهایی مد روز محسوب می‌شوند و فرمول دقیقی برای تشخیص این نوع انگشترها وجود ندارد.

با این حال توجه به بخش‌های مختلف و جزئیات انگشتر طلا می‌تواند به شما کمک کند تا انواع انگشتر طلا مد روز و زیبا را شناسایی کنید. در‌ادامه به این بخش‌های مهم اشاره خواهیم کرد.

  • رنگ طلا انگشتر: پیش از هر چیز لازم است به رنگ طلا انگشتر توجه داشته باشید؛ چون اولین چیزی است که در نمای کلی انگشتر به چشم می‌آید. طلای زرد ظاهری کلاسیک و گرم دارد؛ از این رو ممکن است به‌روز بودن انگشتر را تحت‌تأثیر قرار دهد. طلا سفید جلوه‌ای شیک و مدرن دارد و بسیاری از انگشترهای مد روز برپایه این رنگ طلا ساخته می‌شوند. رزگلد زیبا با نمای سرزنده و درخشان خود نیز یکی از بهترین رنگ‌های طلا برای انگشتری به‌روز و خاص است. البته باید تناسب رنگ طلا با پوست دست خود را نیز هنگام انتخاب انگشتر در نظر داشته باشید.
  • ابعاد و اندازه انگشتر: اندازه و ابعاد انگشتر نیز نقش مهمی در جلوه آن دارند. با اینکه انگشترهایی با حلقه‌ها ظریف همیشه جذاب هستند، حلقه‌های پهن‌تر با ظاهر جسورانه‌ای که دارند، مطمئناً توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و طی سال‌های اخیر، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. با اینکه هماهنگی و ست کردن انگشترهای درشت با سایر جواهرات کار آسانی نیست، جذابیت خاصی به استایل شما خواهند بخشید.
  • طراحی و رکاب انگشتر: سبک طراحی کلی انگشتر بیش از هر چیز دیگری به‌روز بودن انگشتر را تعیین می‌کند؛ بنابراین، دقت داشته باشید که بخش حلقه و رکاب انگشتر طراحی قدیمی نداشته باشد و ظاهری مدرن و شیک را به نمایش بگذارد. نحوه قرار گرفتن نگین‌ها در انگشترهای نگین‌دار، انسجام و ارتباط اجزای مختلف طرح روی انگشتر، مفهومی بودن طرح آن و… ازجمله مواردی است که هنگام انتخاب انگشتر بهتر است به آن توجه نشان دهید.

با انگشتری نگین‌دار و مد روز توجه‌ها را به خود جلب کنید

همان‌طورکه در بخش‌های قبل اشاره شد، انگشترهای نگین‌دار سهم زیادی از انواع انگشتر طلا مد روز را به خود اختصاص داده‌اند و با تنوع زیادی که دارند، پاسخ‌گوی هر سلیقه‌ای هستند. نگین‌های روی انگشترهای زنانه به دو دسته قیمتی و نیمه‌قیمتی تقسیم می‌شوند.

انگشترهایی با نگین الماس به‌عنوان مهم‌ترین سنگ قیمتی همیشه انگشتری خاص و مد روز به‌حساب می‌آیند. نگین‌های درخشان و بدون رنگ الماس با انواع تراش‌ها نظیر تراش برلیان، مارکیز، باگت و… به‌عنوان نگین اصلی یا نگین‌های تزیینی روی انواع انگشترهای زنانه قرار می‌گیرند و شکوه خاصی به آن می‌دهند.

نگین‌های قیمتی دیگر یعنی انواع یاقوت و زمرد نیز به‌عنوان سنگ اصلی انگشترهای زنانه به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از خانم‌ها که به انگشترهای مجلل و خاص علاقه دارند، انگشترهایی با طراحی خاص و مدرن را انتخاب می‌کنند که میزبان این سنگ‌های گران‌بها هستند.

نگین‌های نیمه‌قیمتی رنگی مانند آمیتیست، زبرجد، سیترین و… نیز با زیبایی و ظاهر چشمگیر خود بسیار مورد توجه‌اند و به‌عنوان نگین مرکزی انگشتر طلا زنانه یا برای تکمیل شکوه و جلوه انگشتر استفاده می‌شوند.

طی سال‌های اخیر، استفاده از نگین‌های رنگی روی انگشتر بسیار رایج شده است و بسیاری از خانم‌های جوان این جواهرات دلپسند را به‌عنوان سنگ انگشتر خود در نظر می‌گیرند و آن را با استایل‌های متنوعی استفاده می‌کنند. نگین زیبای مروارید نیز با نمای برجسته و متفاوت خود در ساخت انواع انگشتر طلا مد روز به‌کار می‌رود.

آنچه جدا از جنس و رنگ سنگ انگشتر روی زیبایی و به‌روز بودن آن اثرگذار است، تعداد سنگ‌ها و نحوه چینش و طراحی سنگ‌های روی انگشتر است که باید هنگام خرید انگشتر طلا به این موارد نیز توجه کافی نشان دهید.

خواص سنگ روی انگشتر را در نظر داشته باشید

با اینکه مد روز بودن انگشتر ارتباط مستقیم با ظاهر آن دارد و بسیاری از خانم‌ها بیشتر به جلوه و جلای انگشتر توجه نشان می‌دهند، بهتر است درکنار این موضوع خواص سنگی را نیز در نظر داشته باشید که روی انگشتر قرار می‌گیرد.

انتخاب سنگ ماه تولد یا سنگی که با روحیه و سلیقه شما هم‌خوانی دارد، سبب می‌شود به خرید خود و در دست داشتن انگشتر حس خوبی داشته باشید. همچنین، اگر به خواص سنگ‌ها و آثار استفاده از آن‌ها نیز باور داشته باشید، استفاده از انگشتری مد روز با نگینی که از نظر خاصیت نیز توجه شما را جلب کرده است، تجربه جذابی خواهد بود.

نکات خرید انگشتر طلا شیک و مد روز

پیش از انتخاب و خرید انگشتر طلا مد روز، لازم است به نکاتی توجه داشته باشید. اولین نکته توجه به عیار و مشخصات طلا و اصالت طلای به‌کاررفته در انگشتر است. برای بررسی این موضوع، می‌توانید به کدهای حک‌شده داخل حلقه انگشتر توجه کنید که عیار و مبدأ سازنده طلا را نشان می‌دهد. توجه به سایز انگشتر به‌ویژه در خرید اینترنتی، یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا هنگام در دست داشتن انگشتر با آن احساس راحتی کنید.

همچنین، باید نوع استفاده از انگشتر مد روز را نیز در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید به‌صورت روزمره و دائم انگشتر را در دست داشته باشید، بهتر است انگشتر لبه‌های متعدد و تیز نداشته باشد؛ زیرا ممکن است به پارچه‌ها و الیاف گیر کند و موجب آسیب به آن‌ها شود.

در این حالت، بهتر است انگشتر مد روزی را انتخاب کنید که سنگ‌های آن به نگه‌داری خاصی نیاز نداشته باشند؛ چراکه بعضی از نگین‌ها نسبت به مواد آرایشی، روغنی و یا ضربه حساس هستند و درصورت استفاده روزمره ممکن است آسیب ببینند.

نکات انتخاب حلقه نامزدی طلا به‌روز و زیبا

خرید حلقه نامزدی طلا یکی از مهم‌ترین بخش‌های ازدواج است و بسیاری از زوج‌ها به انتخاب حلقه نامزدی و ازدواج توجه خاصی نشان می‌دهند؛ زیرا این انگشترها قرار است سالیان طولانی در دست آن‌ها قرار بگیرند و نمادی از پیوند و دوام رابطه محسوب می‌شوند.

برای خرید حلقه نامزدی به‌روز و زیبا، لازم است انواع مدل‌های جدید حلقه نامزدی را رصد کنید و در انتخاب سنگ روی انگشتر نیز دقت کافی به خرج دهید. نگین حلقه‌های نامزدی که به آن انگشتر سولیتر نیز گفته می‌شود، نقش زیادی در جلوه حلقه دارند. با این حال، طراحی خاص و ظرافت انگشتر نیز به‌نوبه خود در شکوه حلقه نامزدی مؤثر است.

با سفارشی‌سازی، انگشتر دلخواه خود را خواهید داشت

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب انواع انگشتر طلا مد روز بهتر است به آن توجه داشته باشید، امکان سفارشی‌سازی انگشتر در فروشگاهی است که قصد خرید انگشتر از آن را دارید. به‌کمک سفارشی‌سازی می‌توانید تغییرات مدنظر خود را با مشورت فروشنده روی انگشتر مد روزی که انتخاب کرده‌اید، ایجاد کنید تا با بودجه یا سلیقه شما هماهنگ شود.

به‌طور مثال، می‌توانید جنس فلز انگشتر یا وزن نگین آن را تغییر دهید. همچنین، روی حلقه‌هایی مانند حلقه ازدواج، حرف اول نام خود، تاریخ ملاقات خود با همسرتان و اطلاعاتی از این دست را حکاکی و ثبت یا نمادی مانند قلب را به آن اضافه کنید.