شما می توانید این اطلاعات را از طریق روش های مختلف مانند تماس تلفنی، پرسشنامه آنلاین و … به دست آورید و ثبت کنید. نرم افزارهای مختلفی برای جمع آوری و ثبت اطلاعات وجود دارد. در نرم افزار CRM از طریق فرم های مختلف می توان برای هر مشتری یک پروفایل خاص ایجاد کرد و اطلاعات لازم را در آن ثبت و به روز رسانی کرد. در این صورت تمامی پرسنل فروش می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و از آن بهره مند شوند.

3. هیچ بخشی از قیف فروش را نادیده نگیرید

همیشه راه های مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان یک برند وجود دارد، از جمله وب سایت، وبلاگ، شبکه اجتماعی، ایمیل و غیره. با شناخت مخاطبان خود و کانال هایی که بیشترین مخاطب را به کسب و کار شما آورده اند، می توانید یک قیف فروش برای آن کانال طراحی کنید. همچنین با اعمال این استراتژی می توانید مخاطبین بیشتری را جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.

4. رقبای خود را بشناسید و به خود برتری دهید

یکی از راه های جذب مشتریان برای فروش بیشتر این است که رقبای خود را به طور کامل درک کنید و اقدامات آنها را به صورت روزانه یا دوره ای بررسی کنید. تحقیق و شناخت رقبا می تواند فرصت ها و ایده های جدیدی را برای ارتباط با مشتری و راهکارهای عملی برای افزایش فروش ارائه دهد.

در بررسی رقبا می توانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و برای ایجاد مزیت رقابتی نسبت به آنها برنامه ریزی های بیشتری انجام دهید.

5. ارزش مشتری ایجاد کنید و خلاق باشید

یکی از مهم ترین استراتژی های فروش موفق در انواع کسب و کار، ایجاد ارزش منحصر به فرد برای مشتریان است. در این راستا باید درک درستی از مشتریان و نیازهای آشکار و پنهان آنها داشته باشید. سپس بر روی مزیت های رقابتی خود نسبت به رقبا تمرکز کنید و خدمات یا محصولات را به روشی جدید و خلاقانه به مشتریان ارائه دهید. این اقدامات شامل موارد زیر است:

• ایجاد یک روش جدید برای پاسخگویی آنلاین

• امکان دریافت مشاوره از کارشناسان با روش های مختلف

• ارائه خلاقانه در سایت و شبکه های اجتماعی

• تبلیغات به روشی خلاقانه

• ارائه خدمات ویژه برای مشتریان وفادار (پرداخت معوق، تخفیف های دوره ای و …)

6. در ذهن مخاطب بمانید

یکی دیگر از راه های عملی افزایش فروش، افزایش سطح تعامل با مشتریان است. در این راستا باید از هر نظر خود را در ذهن مخاطب نگه دارید. در این صورت شما اولین گزینه برای دریافت خدمات یا خرید محصولات خواهید بود. تکنیک های مختلفی در این زمینه وجود دارد که ایجاد مسیری خاص برای هر گروه از مشتریان برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی، برگزاری سمینار، تهیه مقاله، ارائه کاتالوگ رایگان، ارسال ایمیل و اس ام اس و نظرسنجی می تواند شما را ماندگار و منحصر به فرد کند.

7. در زمان مناسب با مشتری تماس بگیرید