اپل صرفاً در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون از نمایشگر ۱۲۰ هرتز (ProMotion) استفاده می‌کند و مدل‌های عادی و پلاس نمایشگر ۶۰ هرتز دارند؛ بااین‌حال احتمالاً رویکرد اپل از سال ۲۰۲۵ و با رونمایی آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس تغییر خواهد کرد.

گفته می‌شود که دو گوشی آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس به نوع جدیدی از نمایشگر اولد با صفحه‌ی پشتی کم‌مصرف مجهز می‌شوند تا برای اولین‌بار امکان استفاده از ProMotion در گوشی‌های عادی اپل فراهم شود.

در حال حاضر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از پنل LTPS (سیلیکون پلی‌کریستالی کم‌دما) استفاده می‌کنند، درحالی‌که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به پنل LTPO (اکسید پلی‌کریستالی کم‌دما) مجهزند. پنل‌های LTPO از فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کنند تا نمایشگر توانایی دست‌یابی به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را داشته باشد.

ProMotion همچنین به نمایشگر امکان می‌دهد که نرخ نوسازی را به‌شدت (تا یک هرتز) پایین بیاورد تا مصرف انرژی به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. دقیقا به همین دلیل است که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن را ارائه می‌دهند.

افشاگران بر این باورند که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس همچنان به پنل LPTS مجهز خواهند بود که تفاوت بزرگی نسبت‌ به نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس محسوب می‌شود. گوشی‌های استاندارد و پلاس ۲۰۲۵ اپل اولین مدل‌های این دو خانواده با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهند بود.

مقاله‌های مرتبط

منابع آگاه به وب‌سایت The Elec گفته‌اند شرکت چینی BOE در تلاش است تا به زنجیره‌ی تأمین پنل LPTO گوشی‌های سری آیفون ۱۷ راه پیدا کند. البته حضور این شرکت در زنجیره‌ی تأمین قطعی نیست؛ چون BOE قبلاً چند بار در آزمون‌های کیفیت‌سنجی اپل شکست خورده است.

اگر BOE نتواند کیفیت لازم را ارائه دهد، اپل احتمالاً برای تأمین پنل LTPO آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس سراغ شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ و ال‌جی می‌رود. شاید پنل‌های LTPS شرکت BOE به آیفون اس ای نسل چهارم راه پیدا کنند.

فعلاً به قیمت گوشی های سال ۲۰۲۵ اپل اشاره نشده است؛ اما بعید نیست که اضافه‌ شدن پنل LTPO باعث افزایش قیمت گوشی آیفون بشود.