وب‌سایت اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل دو کد QR روی نمایشگر تمامی مدل‌های آیفون حکاکی کرده است تا تعداد نمایشگرهای معیوب را با دقت زیاد پایش کند و هزینه‌هایش را کاهش دهد.

یکی از بارکدهای استفاده‌شده در نمایشگر آیفون، به اندازه‌ی دانه‌ی شن است و صرفاً با تجهیزات ویژه می‌توان آن را مشاهده کرد. بارکد دیگر در بخش داخلی نمایشگر در امتداد حاشیه حکاکی شده است.

اپل میلیون‌ها دلار برای سیستم بارکد نمایشگر آیفون هزینه کرده و تجهیزات اسکن لیزری در کارخانه‌های دو شرکت Lens Technology و Biel Crystal نصب کرده است. این دو شرکت، شیشه‌ی محافظ آیفون را می‌سازند.

سیستم بارکد اپل به این شرکت امکان می‌دهد آمار دقیق شیشه‌های تولیدشده توسط شرکت‌های Lens Technology و Biel Crystal را در اختیار داشته باشد و بفهمد که پنل‌های معیوب چقدر ضرر به بار آورده‌اند.

یک منبع آگاه به اینفورمیشن گفته که در آغاز پیاده‌سازی سیستم بارکد، اپل متوجه شد سه شیشه از هر ۱۰ شیشه‌ی تولیدشده دور انداخته می‌شود. با افزایش فشار از سوی اپل، تأمین‌کنندگان این شرکت تعداد پنل‌های معیوب را به یک مورد در هر ۱۰ مورد رسانده‌اند. هزینه‌ی تولید برعهده‌ی اپل است و کاهش تعداد پنل‌های معیوب باعث شده هزینه‌های این شرکت صدها میلیون دلار کاهش یابد.

اپل از سال ۲۰۲۰ به بعد سراغ استفاده از سیستم بارکد رفت تا روند ساخت نمایشگر، ساده‌تر و سرراست‌تر شود. سیستم بارکد به اپل امکان می‌دهد که بفهمد هر شیشه را کدام شرکت در چه تاریخی ساخته است. سایر قطعات آیفون نیز بارکدهای بسیار کوچکی برای شناسایی قطعات معیوب دارند.

برای مشاهده‌ی قیمت گوشی آیفون و قیمت گوشی برندهای دیگر می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.