بر اساس گزارش خبرگزاری دیجی‌تایمز، اپل سفارش اولیه‌ی ۸٫۵ میلیون پنل اولد را برای مدل‌های معرفی‌نشده‌ی آیپد پرو ثبت کرده است؛ محصولاتی که گفته می‌شود تا چند هفته‌ی دیگر از راه می‌رسند. آیپد‌های اپل پیش‌تر هرگز به پنل اولد مجهز نشده‌ بودند.

آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، اپل برای تأمین پنل اولد آیپد پرو ۱۱ اینچ و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ جدید سراغ شرکت‌های مختلف رفته است تا صرفاً به یک تأمین‌کننده وابسته نباشد. سامسونگ قرار است پنل مدل ۱۱ اینچ را بسازد و ال‌جی سراغ تولید پنل‌های ۱۲٫۹ اینچ خواهد رفت.

اپل پیش‌بینی کرده است که آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ از آیپد پرو ۱۱ اینچ محبوب‌تر شود و بر همین اساس سفارش چهار میلیون پنل ۱۱ اینچ را به سامسونگ داده و سفارش ۴٫۵ میلیون پنل ۱۲٫۹ اینچ را در ال‌جی ثبت کرده است.

افراد آگاه در صنعت نمایشگر می‌گویند تقسیم کار بین ال‌جی و سامسونگ نتیجه‌ی تغییر چشم‌انداز اپل برای میزان استقبال از آیپد پروهای اولد و بی‌ثبات‌بودن ظرفیت تولید و بازده تولید دو شرکت یادشده است. ظاهراً ال‌جی و سامسونگ با تمام توان در تلاشند تا خودشان را با الزامات اپل سازگار کنند.

مقاله‌های مرتبط

اپل در پی کاهش ضخامت آیپد پرو در نسل جدید است و همچنین می‌خواهد نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۴ کیفیت کم‌نظیری داشته باشد. گفته می‌شود که ضخامت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۴ حدود یک میلی‌متر کمتر از نسل قبل می‌شود.

تعداد پنل‌های سفارش‌داده‌شده‌ی اپل ممکن است پس از بررسی تقاضای اولیه تغییر کند. این تغییر تحت تأثیر عوامل دیگری مثل بازده تولید نیز قرار خواهد گرفت.

احتمالاً مدل‌های جدید آیپد پرو با پردازنده‌ی سه نانومتری M3 و شارژ مگ‌سیف روانه‌ی بازار می‌شوند. فعلاً قیمت تبلت اپل مدل آیپد پرو ۱۱ اینچ و همچنین قیمت تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ جدید را نمی‌دانیم.