پیش از این اعلام شده بود که اپل قصد دارد کنفرانس WWDC 2024 را از 10 تا 14 ژوئن (21 تا 25 ژوئن) برگزار کند. اکنون این شرکت برنامه زمانبندی این رویداد را منتشر کرده است که بر اساس آن سخنرانی اصلی این رویداد در 8:30 بعد از ظهر 21 خرداد به وقت ایران برگزار می شود. در طول سخنرانی، احتمالاً iOS 18 پیش نمایش داده می شود و اپل در مورد ابتکارات هوش مصنوعی خود توضیح می دهد.

اپل صفحه زمانبندی WWDC 2024 خود را به روز کرده است تا اعلام کند برنامه های خود چه زمانی برگزار می شود. به گفته این نشریه، سخنرانی اصلی کنفرانس از ساعت 20:30 روز 21 ژوئن آغاز می شود که در آن «آخرین نرم افزارها و فناوری های اپل» ارائه می شود.

برنامه های اپل برای کنفرانس WWDC 2024

یکی از مواردی که احتمالا بسیاری از کاربران منتظر آن هستند، نحوه اضافه شدن هوش مصنوعی به سیری است. انتظار می رود که دستیار دیجیتال اپل بتواند محتوا را خلاصه کند و در مکالمات صوتی طبیعی تر با کاربران ارتباط برقرار کند. طبق گزارش‌های قبلی، اپل ترجیح می‌دهد پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه انجام شود، اما انجام کارهای پیچیده‌تر به سرورهای قدرتمند در مراکز داده ابری اپل نیاز دارد.

iOS 18 به عنوان یکی از بزرگترین به روز رسانی های سیستم عامل اپل در تاریخ معرفی می شود و در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2024 بیشتر در مورد آن خواهیم آموخت.

پس از سخنرانی اصلی، اپل برنامه Platforms State of the Union را در ساعت 23:30 (به وقت ایران) برگزار می کند که طی آن «آخرین تحولات پلتفرم های اپل» نمایش داده می شود.

همچنین، اگر یک برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید ترفندهای جدیدی یاد بگیرید، می‌توانید در جلسات ویدیویی که اپل در برنامه Apple Developer، کانال YouTube و وب‌سایت منتشر می‌کند، ثبت‌نام کنید. پس از سخنرانی اصلی، اپل همچنین برنامه Labs خود را راه اندازی خواهد کرد، که برای اعضای فعلی برنامه توسعه دهندگان اپل و برنامه شرکت توسعه دهندگان اپل، برندگان چالش دانشجویی SWIFT 2024-2022 و فارغ التحصیلان یک اردوی راه انداز کارآفرینی در دسترس است.

در نهایت، تالارهای گفتگوی توسعه دهندگان وجود خواهد داشت که به شما امکان می دهد با توسعه دهندگان و کارشناسان اپل صحبت کنید تا مشاوره دریافت کنید.

دیجیاتو سخنرانی اصلی WWDC 2024 را به صورت زنده پوشش خواهد داد.