سونی به طور رسمی تاریخ عرضه گوشی های جدید خود را اعلام کرد. رویداد ویژه Xperia 2024 در 28 می در ژاپن برگزار می شود. رویداد ویژه اکسپریا بسیار کوچک خواهد بود و تنها 100 نفر به این رویداد دعوت شده اند.

البته رویداد سونی پخش زنده نیز خواهد داشت و سونی ویژگی های محصولات جدید خود را ارائه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا هر سه گوشی اکسپریا 1، اکسپریا 10 و اکسپریا 5 در این رویداد معرفی خواهند شد یا عرضه برخی از مدل ها با تاخیر مواجه خواهد شد.

سونی اکسپریا 1 مارک 5 و اکسپریا 10 مارک 5 را سال گذشته در 21 می رونمایی کرد، اما اکسپریا 5 مارک 5 در ماه سپتامبر رونمایی شد.

سونی با وجود عرضه اکسپریا 1 و اکسپریا 10 در 21 می، این دو گوشی را در ماه های ژوئن و جولای عرضه کرد. معمولاً بین لحظه افشا و لحظه عرضه گوشی سونی فاصله قابل توجهی وجود دارد.

شایعه شده است که سونی صفحه نمایش کشیده 4K را در Xperia 1 Mark 6 کنار گذاشته و از نسبت تصویر استانداردتر 19.5:9 استفاده می کند. پنل جلویی دستگاه مانند قبل فاقد بریدگی و سوراخ خواهد بود.

دوربین اکسپریا 1 مارک 6 از نظر سخت افزاری هیچ تفاوتی با مدل قبلی خود ندارد، اما رم این گوشی نسبت به نسل قبلی شاهد بهبودهایی است. رم اکسپریا 5 مارک 6 نسبت به نسل قبلی خود تغییری نکرده و این گوشی همچنان با 8 گیگابایت رم در بازار موجود است.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت گوشی های جدید سونی منتشر نشده است.