مخاطبان تیزبین اپل متوجه شده‌اند که اهالی کوپرتینو بی‌سروصدا بخشی از ویدیوی تبلیغاتی هدست ویژن پرو را حذف کرده‌اند. ظاهراً این شرکت 11 ثانیه از ویدیوی تبلیغاتی Introducing Apple Vision Pro را که به یک قابلیت جذاب در این دستگاه اشاره می‌کرد، از این ویدیو پاک کرده است.

ویدیویی که اپل در WWDC 2023 برای هدست ویژن پرو به نمایش درآورد 9 دقیقه و 22 ثانیه بود، اما حالا همان ویدیو با زمان 9 دقیقه و 11 ثانیه در دسترس قرار دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که 11 ثانیه از این ویدیو که مربوط به ویژگی Open Sky Environment می‌شد، حذف شده است.

حذف یکی از ویژگی‌های جذاب اپل ویژن پرو

اپل در این بخش از ویدیو توضیح می‌داد که کاربر می‌تواند با ویژن پرو حتی سقف اتاق خواب خود را تغییر بدهد و آن را به نمایی از آسمان تبدیل کند. اما این ویژگی ظاهراً عرضه نخواهد شد. نکته جالب این‌جاست که اشاره به این قابلیت از وب‌سایت این شرکت نیز حذف شده است.

نوشته قبل از تغییر در سمت چپ، و بعد از تغییر در سمت راست قابل مشاهده است

قبلاً در وب‌سایت اپل گفته شده بود که کاربران با هدست ویژن پرو می‌توانند به‌شکلی جادویی سقف اتاق را به آسمانی باز و شفاف تبدیل کنند. اما حالا این نوشته جای خود را به قابلیتی برای تبدیل اتاق به یک سینمای خانگی داده است.

با توجه به این شواهد نباید منتظر قابلیت Open Sky در ویژن پرو باشیم. در حال حاضر معلوم نیست که چرا اپل تصمیم به حذف این قابلیت گرفته، اما شاید عملکرد نه‌چندان مناسب آن باعث شده تا این شرکت فعلاً برای عرضه قابلیت‌های نامطمئن ریسک نکند.

کوپرتینویی‌ها هفته گذشته اعلام کردند که هدست ویژن پرو بالاخره در تاریخ 13 بهمن‌ماه رسماً وارد بازار می‌شود. افزون‌براین، در گزارش‌ها گفته شده است که اپل برنامه ویژه‌ای برای عرضه و معرفی این محصولات در خرده‌فروشی‌ها دارند و دموی معرفی این هدست احتمالاً 25 دقیقه است.