دارندگان متا کوئست ۳ به‌زودی می‌توانند ویدیوهای سه‌بعدی ضبط‌شده برای ویژن پرو اپل را تماشا کنند. هدست‌های واقعیت مجازی متا همچنین از ژست‌های حرکتی مشابه هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت اپل برای کنترل رابط کاربری بهره خواهند برد.

تغییرات جدید به‌عنوان بخشی از نسخه‌ی ۶۲ سیستم‌عامل کوئست ۲، کوئست ۳ و کوئست پرو از ۷ فوریه (۱۸ بهمن ۱۴۰۲) برای دارندگان این هدست‌ها منتشر خواهد شد.

پشتیبانی از ویدیوهای سه‌بعدی در هدست‌های کوئست متا، به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌های سه‌بعدی ضبط‌شده با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را تماشا کنند.

ویدیوهای سه‌بعدی اپل با ابرداده‌هایی ضبط می‌شوند که ویژن پرو می‌تواند از آن‌ها برای محاسبه‌ی تفاوت بین تصاویر چپ و راست هر چشم استفاده کند. متا می‌گوید کاربران می‌توانند ویدیوهای سه‌بعدی را در برنامه‌ی موبایلی Meta Quest با حداکثر زمان ۲۰ دقیقه آپلود کنند.

قیمت هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست ۳ درحال حاضر حدود ۵۵۰ دلار تعیین شده که بسیار ارزان‌تر قیمت هدست واقعیت مجازی اپل است. درمقام مقایسه، مدل پایه‌ی ویژن پرو با برچسب قیمت ۳۵۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار پستی در اینستاگرام، توضیحاتی درمورد ویژگی پخش ویدیوهای سه‌بعدی در کوئست ارائه داد. پست او همچنین شامل کلیپی کوتاه از یک هدست متا بود که ویدیوی سه‌بعدی از درختان را پخش می‌کرد.

نسخه‌ی ۶۲ سیستم‌عامل هدست‌های کوئست متا علاوه‌بر پخش ویدیو‌های سه‌بعدی، امکانات دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال این به‌روزرسانی از ژست‌های حرکتی مشابه ویژن پرو برای کنترل رابط کاربری پشتیبانی خواهد کرد (نظیر چسباندن انگشت اشاره و شست برای کلیک).

متا همچنین امکان استفاده از کنترلرهای مختلف را در مرورگر کوئست ارائه خواهد داد تا کاربران راحت‌تر بتوانند بازی‌های آنلاین را استریم کنند.

آپدیت Quest Link پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در بازی‌های سازگار با واقعیت مجازی به‌ارمغان خواهد آورد. هدست‌های متا به‌زودی قابلیت دیگری نیز دریافت خواهند کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد همزمان با فعالیت در برنامه‌های مختلف، کارهای خود را از همان‌جا که رها شده‌اند ادامه دهند.