براساس فایل‌هایی که از Xcode 15.2 فاش‌شده، هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو دارای 16 گیگابایت رم یکپارچه خواهد بود.

وب‌سایت MacRumors در گزارش جدید خود ادعا می‌کند که هدست ویژن پرو اپل به 16 گیگابایت رم مجهز خواهد شد. پیش از این نیز «مارک گرمن» از بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده بود.

اپل همچنین این هفته در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده بود که ویژن پرو از تراشه M2 برای ارائه یک «عملکرد مستقل قدرتمند» و همچنین تراشه کاملاً جدید R1 بهره می‌برد. تراشه R1 مسئول پردازش ورودی‌های دستگاه ازجمله 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون آن است تا محتوا به‌درستی در مقابل چشمان کاربر نمایش داده شود.

احتمال وجود گزینه 1 ترابایتی هدست ویژن پرو

بیانیه مطبوعاتی اپل همچنین مشخص می‌کند که ویژن پرو با قیمت 3499 دلار و حافظه داخلی 256 گیگابایتی در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. اشاره به گزینه 256 گیگابایتی می‌تواند نشان دهد که احتمالاً این هدست با پیکربندی‌های حافظه دیگری نیز عرضه خواهد شد. سال گذشته در گزارشی گفته شده بود که حداقل برخی از کیت‌ها توسعه Vision Pro به 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده‌اند.

کوپرتینویی‌ها چند روز پیش رسماً اعلام کردند که هدست ویژن پرو را در تاریخ 2 فوریه مصادف با 13 بهمن‌ماه وارد بازار آمریکا خواهند کرد. پیش‌خرید این محصول نیز از تاریخ 19 ژانویه مصادف با 29 دی‌ماه آغاز خواهد شد.

هنوز مشخصات کامل هدست ویژن پرو اعلام نشده است. تاکنون برخی سازندگان محتوا موفق شده‌اند تا این دستگاه را آزمایش کنند اما هیچ‌کدام حق تصویربرداری یا به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه خود را نداشته‌اند. بنابراین کاربران زیادی منتظر هستند تا عملکرد این دستگاه در واقعیت را تماشا کنند و باید دید با چه استقبالی از سوی افراد روبه‌رو خواهد شد. این هدست در ابتدا فقط در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و طبق وعده قبلی اپل، باید تا انتهای سال 2024 منتظر عرضه آن در دیگر بازارها ازجمله اروپا و چین باشیم.