اپل امشب در رویداد WWDC 2024 نسخه‌ی جدید سیری را رونمایی کرد. سیری به‌لطف هوش مصنوعی مولد Apple Intelligence اکنون هوشمند‌تر از همیشه است.

دستیار صوتی سیری به‌طور کلی متحول شده است و اکنون از آیکون و انیمشین‌های جدیدی استفاده می‌کند. پاسخ‌های ارائه شده از سوی سیری در کارت‌هایی با جزئیات بسیار بالا ظاهر می‌شوند. نسخه‌ی جدید سیری توالی سوالات را درک می‌کند و برای درخواست‌‌های بعدی نیازی به تکرار اطلاعات ندارد.

سیری به‌محتوایی که کاربر درحال تعامل با آن‌ها است واکنش نشان می‌دهد و توانایی انجام اقدامات درون‌برنامه‌ای را دارد. برای مثال اگر درحال پرکردن فرمی هستید که از شما جزئیات گواهینامه‌ی رانندگی را می‌خواهد، سیری گواهینامه‌ی شما را نمایش می‌دهد و حتی جزئیات خواسته شده را استخراج می‌کند.

اپلیکیشن Intent به سیری اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های بومی و متفرقه تعامل داشته باشد و در آن‌ها تغییرات ایجاد کند. اپل در رویداد امشب از سیری خواست تا تصویری که در اپلیکیشن Photos درحال نمایش است را ویرایش کند و سیری هم دستورات را به‌دقت انجام داد.

مقاله‌های مرتبط

نسخه‌ی جدید سیری نسبت‌به نسخه‌های قبلی دانش عمیق‌تری دارد و برای مثال می‌توان از آن خواست تا شما را راهنمایی کند که چگونه اکنون یک پیام بنویسید و فردا آن را ارسال کنید. ویژگی‌های مطرح‌شده به‌مرور به iOS 18 اضافه خواهند شد. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند نسخه‌ی جدید سیری را آیپد و مک نیز اضافه کنند.