مهم ترین لحظه اپل در دنیای نرم افزار بالاخره فرا رسید و این شرکت Apple Intelligence را معرفی کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی که با این سیستم به iPadOS 18، iOS 18 و macOS Sequoia اضافه می‌شوند، تجربه کاربری را متحول خواهند کرد. Apple Intelligence اطلاعات شخصی شما را جمع آوری می کند و به بهبود تجربه در این پلتفرم ها کمک می کند.

امشب در WWDC 2024، اپل استراتژی هوش مصنوعی خود را معرفی کرد که قدرتمند و شخصی شده است و قابلیت های هوشمندی را در اختیار کاربر قرار می دهد که با نرم افزارهای مختلف یکپارچه شده است. این قابلیت‌ها از ترکیبی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند که به‌صورت آفلاین بر روی دستگاه‌ها یا در سرورهای ابری اجرا می‌شوند.

Apple Intelligence چه کاری می تواند انجام دهد؟

Apple Intelligence با استفاده از مدل‌های زبانی در مقیاس بزرگ (LLM)، دستگاه‌ها و نرم‌افزارها را قادر می‌سازد تا متن، تصاویر، وظایف و موقعیت‌ها را ببینند و درک کنند. این سیستم در بسیاری از محصولات نرم افزاری اپل پیاده سازی خواهد شد.

از ویژگی های Apple Intelligence می توان به اولویت بندی خودکار نوتیفیکیشن های آیفون با عملکردی به نام Reduce Interruptions، ابزارهای نوشتاری پربار در اپلیکیشن های مختلف و قابلیت تولید تصویر اشاره کرد. اپل می گوید این ویژگی ها حریم خصوصی را حفظ می کنند و در عین حال برای شرایط و نیازهای خاص شما سفارشی می شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که در حال خواندن یک ایمیل هستید، Apple Intelligence می تواند آن را ببیند، مخاطبان مرتبط را پیدا کند و اقدامات مختلفی را متناسب با آن موقعیت پیشنهاد دهد.

برای مثال، تولید تصویر به شما این امکان را می دهد که تصاویر متحرکی از مخاطبان در دستگاه خود ایجاد کنید و آنها را از طریق پیام برای دوستان خود ارسال کنید.

تکامل بزرگ سیری با هوشمندی اپل

در مرکز سیستم هوشمند اپل، دستیار صوتی سیری قرار دارد که اکنون طبیعی‌تر صحبت می‌کند، بهتر از وضعیت پیرامون مکالمات آگاه است و شخصی‌تر شده است. این دستیار مجازی در نهایت به قابلیت تماشای صفحه نمایش دسترسی خواهد داشت، بنابراین می توانید از آن بخواهید کاری مرتبط با آنچه روی صفحه است انجام دهد یا اطلاعاتی در مورد آن در اختیار شما قرار دهد.

اپل می گوید با گذشت زمان، سیری قادر خواهد بود اقدامات مختلفی را در برنامه های بیشتری انجام دهد و تصاویر، فایل ها یا حتی رویدادهای تقویم را بهتر درک کند. به عنوان مثال می توانید با این دستیار هوشمند تاریخ آینده را برای ارسال پیامک تعیین کنید. همچنین می‌توانید به Siri بگویید عکسی را که در Photos مشاهده می‌کنید برای دوستتان ارسال کند. همچنین می‌توانید از سیری بخواهید که گواهینامه رانندگی شما را در بین تمام عکس‌های شما جستجو کند، شماره آن را بازیابی کند و آن را در فرمی در یک صفحه وب تایپ کند.

Apple Intelligence به شما امکان می دهد با کمک هوش مصنوعی خلاصه متون را دریافت کنید و متن های بهتری بنویسید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن ایمیل هستید، می توانید از سیری بخواهید آن را برای شما بنویسد و سپس لحن متن را تغییر دهید.

یکی از ویژگی های جذاب Apple Intelligence با نام Genmoji معرفی شد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از هوش مصنوعی به سرعت شکلک های جدیدی تولید کنید.

قابلیت تولید تصاویر نیز Image Playground نامیده می شود که در iOS 18 ارائه می شود. این ویژگی در چندین برنامه کار می کند، اما برنامه مخصوص به خود را نیز دارد. علاوه بر این، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا آن را از طریق یک API بر روی دستگاه های خود پیاده سازی کنند.

هوش مصنوعی مولد نیز به عنوان پاسخی به GitHub Copilot مایکروسافت به Xcode اضافه می شود.

Apple Intelligence عمدتاً از مدل‌های هوش مصنوعی در خود دستگاه‌ها استفاده می‌کند و با iPhone 15 Pro و 15 Pro Max با تراشه A17 Pro، iPad با تراشه M1 به بعد و Mac با تراشه M1 به بعد سازگار است.

اپل همچنین سرورهایی به نام Private Cloud Compute را برای اجرای مدل های پیچیده تر منتشر می کند. این شرکت می گوید که از این طریق می تواند داده های شما را پردازش کند و حریم خصوصی آنها را حفظ کند. کوپرتینوس ها ادعا می کنند که داده های شما در سرورهای خصوصی Cloud Compute هرگز ذخیره یا در اختیار اپل قرار نمی گیرد.

اپل ChatGPT را به سیری می آورد

به عنوان بخشی از معرفی Apple Intelligence، اپل اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی GPT-4o OpenAI در اواخر امسال برای iOS، Mac OS و iPadOS عرضه خواهد شد. این مدل قابلیت های سیری را در قالب چت بات افزایش می دهد و Dall E برای ایجاد تصاویر در آنجا حضور خواهد داشت.

پاسخ های ChatGPT در پنجره Siri به کاربر ارائه می شود و فرد به محیط دیگری هدایت نمی شود. اپل می‌گوید پس از عرضه این ویژگی ابتدا از کاربران اجازه می‌گیرد. این شرکت تاکید می کند که با بهترین چت بات شروع کرده است، اما در آینده از مدل های دیگر هوش مصنوعی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ویژگی‌های Apple Intelligence تابستان امسال به صورت آزمایشی به زبان انگلیسی در دسترس خواهند بود و در پاییز برای iPadOS 18، iOS 18 و macOS Sequoia در دسترس خواهند بود.

این رویداد وب سایت دیجیاتو توسط Zitel حمایت می شود. به محدودیت ها نه بگویید، Zitel