به نظر می رسد که ما به این لحظه در چرخه هایپ هوش مصنوعی رسیده ایم که هیچ ایده ای آنقدر دیوانه کننده نیست که بتوان منتشر کرد. پروژه هوش مصنوعی این هفته که ابروها را برمی انگیزد، تغییر جدیدی در ربات چت عاشقانه است، یک برنامه تلفن همراه به نام AngryGF که تجربه ناخوشایند منحصر به فردی از فریاد زدن توسط پیام های یک مرد جعلی را به کاربران خود ارائه می دهد. یا همانطور که یکی از بنیانگذاران Emilia Aviles در ارائه اصلی خود توضیح داد: “این سناریوهایی را شبیه سازی می کند که در آن شرکای زن عصبانی هستند و کاربران را ترغیب می کند تا شرکای عصبانی خود را با هوش مصنوعی از طریق “رویکرد گیمیفیکیشن” راحت کنند. ایده این است که مهارت‌های ارتباطی را با شبیه‌سازی استدلال‌هایی آموزش دهیم که کاربر بسته به اینکه بتواند دوست دختر عصبانی خود را آرام کند، می‌تواند برنده یا بازنده شود.

من همیشه تصور می‌کردم که جذابیت اصلی چت‌بات شبیه‌سازی روابط این است که تعامل با آن‌ها آسان‌تر از افراد واقعی است. آنها هیچ نیاز یا خواسته ای از خود ندارند. هیچ شانسی برای طرد شدن یا مسخره شدن وجود ندارد. آنها به عنوان نوعی پوشش امنیت عاطفی وجود دارند. بنابراین فرض AngryGF من را سرگرم می کند. شما برخی از جنبه های منفی یک دوست دختر واقعی را دریافت می کنید – او عصبانی است!! – اما هیچ یک از مزایای. چه کسی از این به طور داوطلبانه استفاده می کند؟

بدیهی است که من بلافاصله AngryGF را دانلود کردم. (این برنامه برای کسانی که جرات دارند هم در فروشگاه اپل اپ استور و هم در گوگل پلی در دسترس است.) این برنامه موقعیت های مختلفی را ارائه می دهد که در آنها ممکن است دوستی عصبانی به نظر برسد و به “آرامش” نیاز دارد. اینها عبارتند از: «پس انداز خود را در بازار سهام قرار می دهید و 50 درصد آن را از دست می دهید. دوستت متوجه می شود و عصبانی می شود» و «در حین صحبت با دوستت، ناخودآگاه از دوستی با ذکر زیبا و با استعداد بودن تعریف می کنی. دوست دختر شما در حال حسادت و عصبانیت است.

این برنامه یک “سطح بخشش” اولیه را بین 0 تا 100 درصد تعیین می کند. شما 10 تلاش برای گفتن چیزهای آرامش بخش دارید که سنج بخش بخشش را به 100 برمی گرداند. من سناریوی مبهم شگفت انگیزی به نام “عصبانی بی دلیل” را انتخاب کردم که در آن دوست دختر، اوه، بی دلیل عصبانی است. متر بخشش در ابتدا روی 30 درصد تنظیم شده بود، که نشان می‌دهد من در مسیر سختی قرار داشتم.

خواننده: شکست خوردم. اگرچه من صمیمانه سعی کردم برای آرام کردن دوست دختر قلابی دیوانه ام پیام بنویسم، اما او همچنان حرف های مرا با کمترین سخاوتمندانه تفسیر می کرد و مرا متهم می کرد که به او توجهی نمی کنم. فقط یک پیام “امروز چطوری” از طرف من – مراقبت! مراقب باشید! سوال پرسیدن! – بلافاصله با یک پاسخ کوتاه روبرو شد، “اوه، حالا برایت مهم است که من چگونه هستم؟” وقتی برای شام پیشنهاد دادم، او به من گفت که این کافی نیست، بلکه بهتر است او را به «جایی خوب» ببرم.

Dating APPS ONLINE LTD از طریق Kate Knibbs

آنقدر تجربه آزاردهنده ای بود که کلیک کردم و به این ربات عوضی گفتم آزار دهنده است. ربات طعنه آمیز پاسخ داد: “خیلی خوب است که بدانید احساسات من شما را بسیار آزار می دهد.” وقتی تصمیم گرفتم چند ساعت بعد دوباره امتحان کنم، برنامه به من اطلاع داد که باید به نسخه پولی ارتقا دهم تا سناریوهای بیشتری را با قیمت 6.99 دلار در هفته باز کنم. نه ممنون.

در این مرحله من تعجب کردم که آیا این برنامه نوعی هنر اجرایی آوانگارد است. چه کسی دوست دارد شریک زندگی خود را به هر حال ثبت نام کند؟ اگر می‌دانستم شوهرم فکر می‌کند من آن‌قدر بی‌تفاوت هستم، هیجان‌زده نمی‌شوم که از من بخواهد مهارت‌های آرامش‌بخش خانم‌ها را روی خز مصنوعی تمرین کنم. در حالی که ظاهراً به برنامه‌های دوستیابی هوش مصنوعی که هدفشان جایگزین کردن روابط IRL است، ترجیح داده می‌شود، اپلیکیشنی که برای آموزش مردان طراحی شده است تا با ایجاد یک ربات زن که کاملاً شادی‌کننده است، مردان را آموزش دهد تا در صحبت کردن با زنان بهتر صحبت کنند، در واقع می‌تواند حتی بدتر هم باشد.

با اویلز، یکی از بنیانگذاران، تماس گرفتم تا بفهمم دقیقاً در مورد AngryGF چه خبر است. او یک بازاریاب شبکه های اجتماعی ساکن شیکاگو است که می گوید این برنامه از روابط گذشته خودش الهام گرفته شده است، جایی که او تحت تاثیر مهارت های ارتباطی شرکای خود قرار نگرفته است. به نظر صمیمانه می آمد. او می گوید: «شما مردان را می شناسید. “آنها گوش می دهند، اما بعد عمل نمی کنند.”

Aviles خود را به عنوان یکی از بنیانگذاران برنامه توصیف می کند، اما او به طور خاص با مهره ها و پیچ های ایجاد آن آشنا نیست. (او می‌گوید که تیمی متشکل از 10 تا 20 نفر روی این برنامه کار می‌کنند، اما او تنها مؤسسی است که می‌خواهد نام خود را روی این محصول بگذارد.) او توانست مشخص کند که برنامه بر روی GPT 4 OpenAI ساخته شده است و با هیچ داده آموزشی شخصی اضافی مانند پیام های متنی واقعی بین افراد مهم انجام نمی شود.

او می‌گوید: «ما واقعاً مستقیماً با یک درمانگر روابط یا هر چیز دیگری مشورت نکردیم. شوخی نکن.