سگ‌های رباتی زیادی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از ChatGPT حرکت کنند و حرف بزنند یا حتی به پزشکان در بیمارستان‌ها کمک کنند. بااین‌حال، همه‌ی آن‌ها در یک ویژگی مشترک هستند: شبیه ماشین‌هایی بی‌جان روی چهار پا هستند.

شرکت رباتیک چینی Weilan اخیراً در تلاشی برای بازگرداندن روبوداگ‌ها، ربات چهارپای کاملاً جدیدی به نام Baby Alpha را به‌نمایش گذاشته که در اصل نصف سگ و نصف ربات است.

با‌این‌حال، این شرکت ممکن است کمی از هدف خود فراتر رفته باشد و ربات جدیدش شبیه به ربات‌های متعلق به فیلم‌های ترسناک به‌نظر برسد.

قسمت سر این ربات شبیه سگ با یک بینی کوچک و و دو گوش نرم است. به‌گفته‌ی وب‌سایت این شرکت، ربات یادشده به‌طور خاص برای سناریوهای همراهی با خانواده طراحی شده است.

شرکت Weilan می‌گوید که از این ربات جدید می‌توان به‌عنوان راهی برای آموزش زبان انگلیسی یا چینی به کودکان استفاده کرد؛ البته اگر بتوانید با ظاهر آن کنار بیایید.

بنابر اعلام Weilan، ربات Baby Alpha دوست دارد در‌کنار شما باشد. این ربات کوچک به‌لطف هوش مصنوعی قدرت‌های تکنولوژیک زیادی دارد. شرکت سازنده قیمت این سگ رباتیک را ۱,۷۰۰ دلار اعلام کرده است.