وزیر علوم با اشاره به دستور رئیس جمهور از قطع نشدن اینترنت در زمان برگزاری آزمون خبر داد. ذوالفیگل تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت این تست انجام خواهند داد.

محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما که آیا اینترنت در ایام کنکور قطع می شود یا خیر، گفت: دستور داده اند اینترنت قطع نشود اما ما خودمان را داریم. خود سیستم های خاص برای تضمین و تضمین امنیت کنکور».

وی با تاکید بر اینکه اینترنت برای آزمون قطع نمی شود، گفت: تمام تلاش خود را می کنند تا داوطلبان آزمون سراسری بتوانند در فضایی امن در مسابقات علمی شرکت کنند.

لازم به ذکر است که اواسط خردادماه سال جاری رئیس جمهور در جلسه شورای دولت تاکید کرد که مسیر سلامت کنکور تامین شود تا قطعی اتصال به اینترنت ضروری نباشد.

رئیسی با اشاره به اهمیت سلامت کنکور به ویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، به مسئولان مربوطه تاکید کرد: از ایمنی کنکور به گونه‌ای که نیازی به اختلال در اینترنت و ایجاد اختلال در کار مردم نباشد، اطمینان حاصل کنند. زندگی روزانه.

پس از این سخنان وزیر ارتباطات با بیان اینکه طبق دستور رئیس جمهور اینترنت برای آزمون قطع نمی شود، اظهار داشت:

«آقای رئیس جمهور در جلسه یکشنبه شورای دولت به امنیت کنکور اشاره کردند و آن را مهم دانستند اما تاکید کردند که اینترنت قطع نمی شود. این دستور رئیس جمهور است.»

رئیس کل دادگستری نیز پس از قطع اینترنت نوبت اول کنکور سراسری در بهمن ماه سال گذشته، قطع اینترنت را راه حلی منطقی برای جلوگیری از کلاهبرداری ندانست. آژه ای در این خصوص گفت: قطعاً باید تدابیری برای حفظ حقوق شرکت کنندگان در کنکور و جلوگیری از تقلب اندیشیده شود. اما قطعی اینترنت در ساعات امتحانات مشکلات قابل توجهی را برای مردم و امور روزمره و اداری آنها ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است طبق اعلام سازمان سانسه، نوبت دوم کنکور سراسری در روزهای 14 و 25 تیرماه (پایان هفته جاری) برگزار می شود.