وزیر ارتباطات در پاسخ به کندی اینترنت گفت: 15 سال است که برای توسعه اینترنت ثابت سرمایه گذاری نشده است. او همچنین مدعی است که هرگز نسبت به گذشته افت سرعت اینترنت نداشته است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از الکامپ درباره کندی اینترنت گفت: شرایط اینترنت رو به بهبود است. سرعتی که اکنون به مردم می دهیم چند صد مگابیت در ثانیه است.

زارع پور با بیان اینکه هیچ گاه نسبت به گذشته افت سرعت اینترنت را تجربه نکرده اند، گفت: اما از جایی که باید باشیم عقب هستیم و شبانه روز تلاش می کنیم تا بتوانیم سرعتی که شایسته مردم است را ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حدود 15 سال است که سرمایه گذاری در اینترنت ثابت صورت نگرفته است، می گوید: به همین دلیل در توسعه این بخش عقب هستیم. طبق آمار سایت های سنجش سرعت اینترنت، ما همیشه در بین 190 کشور در بین 140 تا 150 کشور برتر بوده ایم. انشاالله با پروژه فیبر نوری بتوانیم سرعت اینترنت را بهبود بخشیم.»

وزیر ارتباطات به حضور شرکت های مختلف در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: شرکت های مختلفی در زمینه پروژه فیبر نوری و اینترنت نسل پنجم فعالیت می کنند تا دسترسی مردم به سرعت بالا را فراهم کنند.

به گفته وی، آنچه مردم از آن گلایه دارند محدودیت هایی است که برای برخی تریبون ها اعمال می شود: «ما قبلاً اعلام کرده ایم که هر تریبونی که قوانین کشور را بپذیرد زیر نظر ماست و می تواند کار کند. اما برخی این سوال را نپذیرفتند. این در حالی است که همه جای دنیا به فضای مجازی خود اهمیت می دهند و پلتفرم ها موظف به رعایت قوانین آن هستند.»

زارع پور با بیان اینکه معتقدیم محدودیت های برخی پلتفرم ها قابل بازنگری است، گفت: به عنوان مثال در خصوص رفع فیلتر گوگل پلی، نظر کارشناسی ما این است که فیلتر رفع شود و این موضوع را در کارگروه جنایی پیگیری می کنیم. موارد.”

چند ماهی است که وعده حذف فیلتر گوگل پلی از وزارت ارتباطات می آید اما راه به جایی نبرده است.

گفتنی است، رئیس جمهور در جلسه این هفته شورای فضای مجازی، کارگروهی متشکل از معاونت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی را برای بررسی علت کندی اینترنت منصوب کرد.