شبکه اجتماعی “Instagram Trades” امروز راه اندازی شد و طبق گفته مارک زاکربرگ تاکنون 10 میلیون کاربر در آن ثبت شده اند. اما لازم به ذکر است که متا سرویس جدید دارد شرایط جالبیه این است: حذف اکانت Threads اکانت اینستاگرام شما را نیز حذف می کند!

متا در صفحه خط مشی برنامه جدید توضیح می دهد:

“شما می توانید حساب Threads خود را در هر زمانی غیرفعال کنید، اما حساب Threads شما تنها زمانی حذف می شود که حساب اینستاگرام خود را حذف کنید.”

برای توجیه این شرط، متا توضیح می دهد که پروفایل Threads بخشی از حساب اینستاگرام شما است. اما کاربران با نظرات متفاوتی به این مشکل واکنش نشان دادند.

کاربر در حساب توییتر خود نوشته شده است:

من اکنون حساب Threads خود را غیرفعال کرده ام، اما ظاهراً شما نمی توانید بدون حذف اکانت اینستاگرام خود اکانت خود را حذف کنید. پس شاید بهتر باشد فعلاً (در معاملات اینستاگرام) ثبت نام نکنید!»

ترندهای اینستاگرام در مقابل توییتر

اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب اشتراک گذاری عکس با بیش از 2 میلیارد کاربر، امروز Threads را برای کاربران بیش از 100 کشور جهان راه اندازی کرد. بر اساس نظرات ارسال شده در شبکه های اجتماعی، به نظر می رسد این برنامه در بین کاربران شبکه های اجتماعی بیشتر از سایر رقبای توییتر مانند Bluesky و Mastadon مورد اعتماد است.

زاکربرگ که اخیراً درگیر گزارش‌هایی مبنی بر چالش مبارزه در قفس با ایلان ماسک شده بود، ظاهراً با پست اینستاگرام Trades ماسک را از قفس حذف کرد. در حالی که ماسک به جمع آوری حجم زیادی از داده های کاربران در ترندهای اپلیکیشن اینستاگرام اشاره کرد، مشکلات و محدودیت هایی که اخیراً به توییتر اضافه شده است صدای کاربران را بلند کرده و آنها به دنبال جایگزینی مناسب برای توییتر هستند. به همین دلیل، تحلیلگران در گزارشی دیگر اعلام کردند که متا بهترین فرصت را برای ورود به این بازار غنیمت شمرد.