Dyson اپلیکیشن جدیدی به نام CleanTrace معرفی کرده است که از فناوری واقعیت افزوده گوشی هوشمند شما استفاده می کند تا به صورت مجازی مناطقی را که جارو کرده اید ترسیم کند تا ببیند آیا چیزی را از دست داده اید یا خیر.

برنامه CleanTrace از حسگر LiDAR در iPhone 12 Pro یا iPhone 12 Pro Max و مدل‌های جدیدتر آیفون استفاده می‌کند و نیاز به اتصال تلفن به جاروبرقی دارد.

در حال حاضر، جاروبرقی پرچمدار Gen5detect تنها محصول Dyson است که از گیره تلفن پشتیبانی می کند. این کلیپ به صورت جداگانه نیز فروخته می شود اما هنوز قیمت آن را نمی دانیم.

Dyson قصد دارد قابلیت واقعیت افزوده را به عنوان یک به روز رسانی رایگان در ژوئن 2024 به اپلیکیشن موبایل خود اضافه کند.

دایسون در مورد چرایی توسعه CleanTrace می گوید: «مصرف کنندگان در تمیز کردن خانه شلخته و ناکارآمد هستند، اغلب یک منطقه را چندین بار جارو می کنند و مناطق دیگر را کاملا خالی می گذارند. این ادعا بر اساس داده‌هایی است که محصولات Dyson طی سال‌ها در مورد الگوهای تمیز کردن و استفاده کاربران جمع‌آوری کرده‌اند.

جاروبرقی Gen5detect Dyson دارای ویژگی های تشخیص گرد و غبار از جمله چراغ سبز در جلو است که برای دیدن بهتر کثیفی ها تعبیه شده است. اتصال CleanTrace باید سطح دیگری از اطمینان را برای آرماگان به ارمغان آورد.