شیائومی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS را برای برخی از محصولات خود از جمله مدل‌های رده‌بالای گوشی شیائومی و تبلت شیائومی منتشر کرده است و برای برخی دیگر به‌زودی منتشر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد HyperOS را برای تعدادی از گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی‌تر نیز منتشر کند؛ اما با سیستم‌عامل اندروید ۱۳.

نسخه‌ی آزمایشی HyperOS براساس اندروید ۱۳ برای سه گوشی قدیمی ردمی K40 و شیائومی 12X و ردمی نوت ۱۲ پرو 4G روی سرورهای این شرکت رؤیت شده است.

شیائومی تا پیش از معرفی HyperOS، رابط کاربری MIUI را در محصولات مختلف با نسخه‌های متفاوتی از اندروید در دسترس قرار می‌داد و این موضوع هر سال حاشیه‌ساز می‌شد. ظاهراً این شرکت قصد ندارد رویکردش را با HyperOS تغییر دهد.

انتشار رابط کاربری جدید شیائومی برای گوشی‌های قدیمی در حالی است که پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی سامسونگ افزایش پیدا کرده و غول کره‌ای جدیدترین پرچمدارانش یعنی سری گلکسی S24 را تا ۷ سال آپدیت می‌کند.

ردمی K40 مدل ری‌برندشده‌ی پوکو F3 و شیائومی 11X محسوب می‌شود. ردمی نوت ۱۲ پرو 4G مدل تغییرنام یافته‌ی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس است که همگی HyperOS را دریافت می‌کنند.