گزارش ژوئن 2023 Statcounter سهم بازار هر مرورگر وب و تغییراتی که در این صنعت رخ داده را نشان می دهد. بر اساس این گزارش، کروم همچنان جایگاه اول را دارد، اما بخش قابل توجهی از کاربران دسکتاپ خود را از دست داده است.

Statcounter در گزارشی می گوید که مرورگر کروم گوگل همچنان پر استفاده ترین مرورگر بازار است و 61.1 درصد مردم از آن استفاده می کنند. اما این مرورگر نسبت به ماه گذشته 4.78 درصد از سهم بازار خود را از دست داده است و این افت برای بازار مرورگرها قابل توجه است چرا که نوسانات این بازار معمولاً حدود یک تا دو درصد است.

با توجه به اینکه سهم بازار گوگل به رقبا منتقل شده است، این رقبا در ماه ژوئن رشد کرده اند. سافاری اپل پس از پیشی گرفتن از اج مایکروسافت در مارس 2023، اکنون سهمی تاریخی دارد 14.45 درصد رسید و رشد 1.6 درصدی را به ثبت رساند. آخ با رشد 0.83 درصدی با سهم 10.77 درصددر جایگاه سوم قرار دارد.

در دسته چهارم نام فایرفاکس موزیلا می تواند این را ببیند 6.04 درصد از سهم بازار و در نهایت نام اپرا ما می بینیم که با 5.31 درصد مقام پنجم را به خود اختصاص داد.

وضعیت مرورگرها در دنیای موبایل چگونه است؟

در جهان متحرک وضعیت کمی متفاوت است. گوگل بخشی از سهم از دست رفته خود را به دست آورد، در حالی که رقبا بخشی از آن را از دست دادند. در این رتبه بندی، کروم با رشد 3.55 درصدی 64.82 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد سافاری همچنین با افت 2.85 درصدی 24.82 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

حدود 4.3 درصد از کاربران از اینترنت سامسونگحدود 1.8٪ از مرورگر UC و 1.75٪ از Opera استفاده می کنند. از این رو، هیچ نشانی از مایکروسافت اج در دنیای موبایل وجود ندارد.