آیا شما از کاربران ویندوز 10 هستید که به دلیل به روز رسانی 1909 صدای لپ تاپ خود را از دست داده اید؟ اگر چنین است، باید این مقاله را بخوانید زیرا در اینجا راه حل هایی برای شما داریم. از دست دادن صدا در لپ تاپ بسیار آزاردهنده است و ما کاملاً ناراحتی شما را درک می کنیم.

مشکل صدا در لپ تاپ پس از به روز رسانی ویندوز 10

تصور کنید که مراحل بروزرسانی را پشت سر گذاشته اید و می خواهید دست به کار شوید یا سریال تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید، اما ناگهان متوجه می شوید که صدای سیستم کار نمی کند. مواجه شدن با وضعیت بدون صدا در ویندوز 10 واقعا خسته کننده است و گاهی اوقات یافتن ریشه مشکل دشوار است. بهترین راه برای حل این مشکل، آزمایش روش های مختلف است. اگر خوش شانس باشید، به زودی آن را دریافت خواهید کرد. دلایل زیر می تواند باعث مشکل عدم صدا در ویندوز 10 شود.

دیسک قدیمی

یکی از شایع ترین دلایل این مشکل درایورهای قدیمی است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

اگر درایور صحیحی برای سیستم صوتی لپ تاپ خود نداشته باشید، ارتباط بین پردازنده و دستگاه های سخت افزاری مختل می شود. برخی از افراد به‌روزرسانی اخیر ویندوز 10 1909 را تجربه کرده‌اند که درایورهای صدای آنها را خراب کرده است.

جک هدفون متصل به لپ تاپ را بررسی کنید

حتی اگر فکر می کنید این اتلاف وقت است، توصیه می کنیم اصول اولیه سیستم صوتی لپ تاپ خود را مرور کنید. این با بررسی اینکه اتصالات شلی به بلندگوها یا جک های صدا وجود ندارد شروع می شود.

آیا بلندگوها را به جک صحیح وصل کردید؟ گاهی اوقات افراد به اشتباه بلندگوهای خود را به جک میکروفون وصل می کنند و نتیجه آن سکوت است.

سطوح صدا و گزینه های بی صدا لپ تاپ خود را ببینید.

آیا همه چیز آنجا خوب است؟ به یاد داشته باشید که اگر از هدفون استفاده می کنید، احتمالا بلندگوهای شما قطع می شوند.

به روز رسانی ویندوز

مایکروسافت اغلب آنچه را «به‌روزرسانی‌های تجمعی» می‌نامد برای رفع هر گونه باگ قبلی و به‌روزرسانی اطلاعات درایور منتشر می‌کند. بنابراین ارزش بررسی این را دارد که آیا به‌روزرسانی‌های دیگری بعد از سال 1909 وجود دارد که نصب نکرده‌اید.

شما باید در صفحه تنظیمات ویندوز باشید و برای آن فقط از کلید Windows + I استفاده کنید. Update & Security و سپس Windows Update را پیدا کنید. یک دکمه به شما امکان می دهد به روز رسانی ها را بررسی کنید، بنابراین روی آن کلیک کنید. اگر آپدیت وجود دارد آن را دانلود و نصب کنید. سپس باید راه اندازی مجدد کنید.

سرویس صوتی ویندوز را بررسی کنید

آیا سرویس صوتی ویندوز روی لپ تاپ شما اجرا می شود؟ همچنین سرویس سازنده Audio Endpoint وجود دارد که باید شروع شود. ابتدا باید پنجره Services را باز کنید و می توانید این کار را با فشردن کلید Windows + R انجام دهید و سپس services.msc را تایپ کرده و enter را فشار دهید.

سطوح صدا و گزینه های بی صدا لپ تاپ خود را ببینید.

آیا همه چیز آنجا خوب است؟ به یاد داشته باشید که اگر از هدفون استفاده می کنید، احتمالا بلندگوهای شما قطع می شوند.

درایورهای صوتی

اولین کاری که می توانید برای رفع مشکل صوتی خود پس از به روز رسانی 1909 امتحان کنید، بازگرداندن درایورهای صوتی است. این بدان معنی است که شما از درایورهایی استفاده خواهید کرد که قبلاً کار می کردند. ابتدا وارد Device Manager شوید و سپس روی سخت افزار صوتی خود کلیک راست کنید تا ویژگی ها را مشاهده کنید. سپس روی تب Driver کلیک کنید و سپس از دکمه Roll Back استفاده کنید.

اگر بازیابی درایورها کار نمی کند، می توانید درایورهای صوتی خود را دوباره نصب کنید. توصیه می کنیم برای دستگاه صوتی به وب سایت سازنده بروید و جدیدترین درایورها را بیابید و دانلود کنید. در Device Manager می توانید بر روی سخت افزار صوتی خود کلیک راست کرده، سپس کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید. سپس باید راه اندازی مجدد کنید.

هنگامی که ویندوز راه اندازی مجدد می شود، می توانید آخرین درایورهایی را که از وب سایت سازنده تهیه کرده اید نصب کنید. گاهی اوقات یک برنامه راه اندازی با درایور وجود دارد که همه چیز را بسیار آسان می کند. سپس لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید و صدا را بررسی کنید.

رفع مشکلات صوتی در ویندوز 10

می‌توانید با فشار دادن Windows+I عیب‌یابی صوتی ویندوز را امتحان کنید، یا اگر همچنان مشکل صوتی دارید، به Start>Settings>Update & Security>Troubleshoot>Additional troubleshooters بروید.

عیب یاب را باز کنید و گزینه mute را انتخاب کنید و بگذارید اجرا شود. سیستم صوتی شما به طور خودکار بررسی می شود و ویندوز هر مشکلی را که پیدا شده است برطرف می کند. دوباره باید راه اندازی مجدد و سپس صدا را بررسی کنید.

آخرین کلمه

ما به سوال “چگونه لپ تاپ های بدون صدا را پس از به روز رسانی ویندوز 10 1909 تعمیر کنیم” با ارائه مواردی برای بررسی پاسخ داده ایم. ما مطمئن هستیم که این بررسی ها اکثر مشکلات صوتی ویندوز 10 را پس از به روز رسانی 1909 برطرف می کند.

به این پست امتیاز دهید