هوآوی به‌عنوان یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان سرور در چین، سال‌ها SSD‌های درجه مرکز داده را به مشتریان تجاری خود ارائه می‌دهد. اما این شرکت تا به حال برای کاربران معمولی SSD تولید نکرده است و از کامپیوترهای خود با SSD های شرکت های دیگر استفاده می کند.

هواوی که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، اولین SSD درجه یک مصرف کننده خود را با نام eKitStore Xtreme 200 معرفی کرد.

بر اساس گزارش IThome، SSD ویژه هواوی یک محصول میان رده منطبق بر استاندارد NVMe 2.0 و دارای فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت تا 4 ترابایت در مدل های مختلف است. این SSD برای لپ تاپ ها طراحی شده است و از پخش کننده گرافن برای دفع گرما استفاده می کند.

به گفته هواوی، SSD این شرکت دارای سرعت خواندن متوالی 7400 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی 6700 مگابایت بر ثانیه است که مشابه برخی از بهترین SSD های PCIe Gen4 x4 موجود در بازار است.

هواوی می گوید SSD جدید آنها دارای سرعت خواندن تصادفی 1.1 میلیون 4K IOPS و سرعت نوشتن تصادفی 1 میلیون 4K IOPS است. این فضای ذخیره سازی در حالت عادی 4.8 وات و در حالت آماده به کار 20 میلی وات مصرف می کند.

مقالات مرتبط

از نظر طول عمر، مدل جدید 4 ترابایتی SSD هوآوی TBW (کل بایت های نوشته شده) بسیار بالایی دارد و می تواند 4400 ترابایت داده را به مدت پنج سال ثبت کند.

هوآوی نگفته است که eKitStore Xtreme 200 SSD از چه کنترلری استفاده می کند و چه نوع حافظه ای دارد. اما با توجه به مصرف انرژی و سرعت انتقال، حدس می زنیم که با یک سیستم مدرن طرف هستیم.