هوآوی نشست تحلیلی 2024 را برگزار کرد که تمرکز اصلی آن بر هوش مصنوعی بود. در آن جلسه، غول فناوری چینی با اشاره به مشکلات پیش رو، اعلام کرد که با وجود افزایش فشارهای آمریکا علیه چین، به رشد خود ادامه خواهد داد.

چه کار می کنی؟رئیس موقت هیئت مدیره هواوی علاوه بر بررسی دستاوردهای این شرکت در حوزه هوش مصنوعی و راهکارهای شبکه، به برخی مشکلات نیز اشاره کرد. ژیجون با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصاد جهانی و مسائل ژئوپلیتیکی، ادامه فشار ایالات متحده بر هوآوی و دیگر شرکت های چینی را مانع بسیار مهمی برای رشد آنها دانست.

هواوی می گوید با وجود مشکلات پیش رو، متوقف نخواهد شد و بر بهینه سازی سبد محصولات در صنایع مختلف و تقویت چارچوب مورد نیاز برای بهبود توسعه محصولات خود تمرکز خواهد کرد.

به گفته هوآوی مرکزی، این غول چینی سال‌هاست که روی سبد محصولات صنعتی خود کار می‌کند و در این مدت مجموعه‌ای با محوریت مصرف‌کننده ایجاد کرده است که شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستگاه‌های هوشمند، هواوی کلود، انرژی دیجیتال، راه‌حل‌های خودروهای هوشمند و پشتیبانی فنی است. رئیس هواوی تاکید کرد که این صنایع دائما در حال رشد هستند. هواوی با ساختن پایه ای محکم، خود را برای زنده ماندن در سخت ترین سناریوها آماده کرده است.

در سال 2019، ایالات متحده تحریم هایی را علیه هواوی اعمال کرد که شرایط تجاری را برای این شرکت به شدت سخت کرد. پس از 5 سال تلاش، این شرکت چینی در سال 2023 با گوشی های سری Mate 60 و تراشه Kirin 9000s با قدرت به بازار بازگشت. هواوی به تازگی گوشی های جدید سری Pure 70 را در چین معرفی کرده است که قلب تپنده آن Kirin 9010 است.