جینا ریموندووزیر بازرگانی آمریکا می گوید پردازنده چینی استفاده شده در هواوی میت 60 پرو به اندازه پردازنده های آمریکایی پیشرفته نیست و این نشان می دهد تحریم های آمریکا علیه هواوی موثر بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی که از سال 2019 در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفته است، سال گذشته با عرضه Mate 60 Pro جهان را شگفت زده کرد. این گوشی هواوی به پردازنده جدید 5G به نام Kirin 9000s با لیتوگرافی نسبتا جدید مجهز شد و به سرعت به نمادی از پیشرفت تکنولوژی چین تبدیل شد.

عرضه Mate 60 Pro توسط تحلیلگران به عنوان تلاشی برای تحقیر جینا ریماندو توصیف شد، زیرا وزیر بازرگانی ایالات متحده هنگام رونمایی از Mate 60 Pro به چین سفر می کرد. با این حال ریماندو کاملا مخالف این ذهنیت است.

مقالات مرتبط

وزیر بازرگانی آمریکا در بخشی از مصاحبه جدید خود گفت: این مورد به من نشان می دهد که تحریم های آمریکا جواب می دهد زیرا این پردازنده به خوبی پردازنده های آمریکا نیست و سال ها با آنچه در آمریکا داریم فاصله دارد. ما پیچیده ترین قطعات نیمه هادی را در جهان داریم، اما چین اینطور نیست.

هواوی در روزهای اخیر گوشی های سری Purera 70 را با پردازنده اختصاصی نیز معرفی کرده است. بررسی های اولیه نشان می دهد که پردازنده مورد استفاده در Piora 70 عملکردی برابر با پردازنده های میان رده امروزی دارد.