بزرگترین ورزشکاران جهان چقدر درآمد دارند؟ و میزان درآمد ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی چگونه است؟ اینفوگرافیک زیر پردرآمدترین ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی را طبق محاسبه فوربس نشان می دهد. درآمدهای گزارش شده در پردرآمدترین ورزشکاران جهان از مه 2022 تا مه 2023 را پوشش می دهد. درآمد شامل خارج از زمین (حقوق، پاداش، جوایز) و خارج از میدان (تبلیغات و غیره) است.

پردرآمدترین ورزشکار جهان کیست؟

کریستیانو رونالدو با درآمد 136 میلیون دلاری بین مه 2022 تا می 2023 پردرآمدترین ورزشکار جهان بود. انتقال او به باشگاه النصر عربستان رکورد بزرگترین قرارداد ورزشی در آن زمان را به نام خود ثبت کرد.

در اینجا نحوه مقایسه او با سایر ورزشکاران پردرآمد در جهان است.

توجه: ارقام گرد هستند.

لبرون جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز، پردرآمدترین در بسکتبال است (کمتر از 120 میلیون دلار)، تقریباً دو برابر بیشتر از لوئیس همیلتون راننده فرمول 1، که برای فصل 2022-2023 حدود 65 میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چگونه درآمد خارج از زمین می تواند به میزان قابل توجهی به درآمد کل برخی از ورزشکاران اضافه کند.

توجه: ارقام گرد هستند.

این تفاوت در مورد راجر فدرر که پس از آخرین حضورش در جام لیورپول در سال 2022 بازنشسته خواهد شد، بیشتر مشهود است. معاملات گسترده او با یونیکلو، رولکس و مرسدس بنز و همچنین سهام او در On همچنان او را در صدر این لیست ها نگه می دارد.

این سه ورزشکار در کنار رونالدو و جیمز از مشاهیر ورزش خود محسوب می شوند که بدون شک به آنها کمک می کند تا قراردادهای سودآور و معاملات تجاری را تضمین کنند.